Čistírny v novém kabátě

50 let zkušeností / Koncept čistíren 5áSec vznikl ve Francii v roce 1968. Od té doby se na domácím trhu stala silným hráčem, o jehož know-how měli zájem i v zahraničí. Díky tomu se značce podařilo expandovat do zhruba 30 zemí světa. V některých z nich však v současnosti dochází ke změnám.
Pátek
15.11.2019
V Polsku dochází k velké změně ohledně sítě 5áSec. Ovlivní i její vývoj v Česku?
 

Vývoj franšízové sítě 5áSec v Polsku nedosáhl takových úspěchů, jak se předpokládalo. Podobnou situaci můžeme však pozorovat i u nás. Franšízor, který v Polsku 20 let pod touto francouzskou značkou otevíral čistírny, se rozhodl dále služby nabízet pod vlastním brandem – EBS Laundry, který je odvozen od názvu jeho společnosti European Best Service. V následujících měsících tak dojde k postupné změně vizualizace prádelen, které patří do jeho řetězce.

Jde zhruba o 120 poboček v největších polských nákupních centrech. „Změníme pouze logo, nikoliv náš přístup k našim klientům nebo zaměstnancům, kteří stojí za naším úspěchem. Naše franšízová nabídka se také nemění. Stále zveme všechny, kteří chtějí provozovat vlastní prádelny v rámci naší sítě EBS Laundry,“ říká ředitel sítě Paweł Skwarczowski s tím, že pro zájemce o licenci je zde stále na stole nabídka na vybudování nových poboček, případně investice do již fungujících.

V České republice není síť 5áSec tak rozvinutá, vždyť zde dle našich informací funguje v současnosti 11 poboček, z nichž 8 najdou zákazníci v našem hlavním městem. Faktem tak je, že se během několikaletého působení na trhu, se tuzemskému franšízorovi zatím nepodařilo proniknout hlouběji do regionů, ačkoli potenciál v podobě nákupních center zde je. S ohledem na vývoj v Polsku tak lze předpokládat, že k určitým změnám dojde i u nás. Otázkou je, zda značka zavře svoje pobočky a zcela opustí náš trh, nebo dojde k podobné transformaci jako u našich severních sousedů s tím, že dojde k přejmenování franšízového konceptu a stávající pobočky budou zachovány.

Jak je možné vypozorovat ze situace na trhu, prádelnám a čistírnám se u nás daří. Velkým trendem dnešní doby jsou i v Česku samoobslužné prádelny, jejichž služby využívá mnoho zákazníků, a to nejen z řad mladých lidí. Trh ještě zdaleka není naplněn, takže stále je zde příležitost pro další hráče. O její využití usiluje i několik franšízových konceptů, jako například Quickwash, LG Loundry Lounge nebo Speed Queen. 


Místo na trhu / V minulosti fungovaly čistírny snad v každém větším městě České republiky, resp. tehdejšího Československa. Se zvyšující se dostupností automatických praček po roce 1989 však řada z nich zanikla. Stále zde však existuje poptávka po profesionálních službách, které čistírny nabízí. Právě to je příležitost pro podnikatele, kteří by se chtěli v této oblasti realizovat.

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014