Vzdělávání a šance uspět je pro nás prioritou

Ztráta jména nehrozí / Spolupráci společnost Keller Williams a její franšízanti nabízí také zavedeným realitním kancelářím. Jejich majitelé, kteří se rozhodnou stát se součástí sítě, možná ocení, že budou moci i nadále používat svoje loga a jména, pod kterými je jejich zákazníci a lidé v regionech znají.
pondělí
09.12.2019
V Keller Williams se uplatní nejen zkušení makléři, ale i ti, co s realitním byznysem chtějí teprve začít, říká spolumajitelka franšízy Keller Williams Prague Prime Jarmila Rádlová.
 

Realitní značka Keller Williams je na českém trhu do jisté míry nováčkem. Můžete ji našim čtenářům blíže představit? 
Společnost Keller Williams založil Garry Keller s Joe Williams před více než 35 lety v Austinu, ve státě Texas. Expanzi mimo území USA a Kanady zahájila společnost teprve před pěti lety. Během této velmi krátké doby začala síť působit ve více než 40 zemích světa formou franšízy. Nejinak je tomu i v České republice, kam značka vstoupila v červnu loňského roku. Ke stejnému datu byla otevřena první pobočka – naše franšíza Keller Williams Prague Prime sídlící na Václavském náměstí.

Co Vás přimělo k rozhodnutí stát se spolumajitelkou franšízové pobočky?
Vzhledem k tomu, že jsem měla možnost se přímo podílet na vstupu master-franšízy Keller Williams na český trh jako členka týmu master-franšízanta, navštívila jsem nejen centrálu v Austinu, kde jsem absolvovala poměrně rozsáhlá školení, ale měla jsem příležitost seznámit se i s reálným chodem pobočky – Market Centra v Portsmouthu, což je poměrně malé město severně od Bostonu se zhruba 20 000 obyvateli. Zdejší Keller Williams Market Centrum poskytuje zázemí pro více než 700 makléřů z dané oblasti. Díky důkladnému prostudování celého modelu fungování jsem se rozhodla stát se prvním franšízantem.

Jak funguje vlastně systém podnikání pod značkou Keller Williams, který je postavený na principu franšízingu?
V České republice jsou dvě možnosti, jak začít spolupracovat s Keller Williams. Buď je to nákupem franšízy od společnosti Keller Williams Česká republika, nebo navázat spolupráci s již fungující franšízou. Rozdíly jsou poměrně zásadní. Pokud začnete spolupracovat s námi, jako první franšízou, která byla v Česku otevřena, na začátku neinvestujete do nákupu franšízy. V případě otevření vlastní franšízy investujete minimálně 21 tisíc dolarů za nákup licence na pět let. Což je už poměrně vysoká částka. S fungující pobočkou může navázat spolupráci jak samostatný makléř, tak skupina makléřů nebo realitní kancelář. Skupině makléřů nebo samostatné realitní kanceláři pak říkáme KW Partner. Pokud s námi začíná spolupráci KW Partner, není minimální počet makléřů nijak stanoven. V případě franšízy však již na startu musíte mít pod sebou nejméně 12 makléřů.

Jak rozdílné jsou finanční podmínky spolupráce? 
Makléři, kteří s námi začnou spolupracovat v naší pobočce, nemají stanovený povinný měsíční obrat. Mají tak šanci krok po kroku budovat svůj realitní byznys bez nutnosti vysoké investice do licence. My jako franšízanti máme předepsaný měsíční obrat, a to ve výši cca 750 tisíc Kč. Pokud ho nedosáhneme, odvádíme master-franšízantovi 3 % z chybějícího obratu, což může být pro mnohé zájemce poměrně svazující. Jedinou věcí, která „hovoří“ ve prospěch franšízanta je fakt, že nastavuje členění provizí, kdežto KW Partner musí respektovat provizní nastavení franšízanta, které je vždy vzájemně odsouhlaseno a nastaveno. Často tak menším realitním kancelářím například radíme, aby vstoupili pod nás, pod franšízu Keller Williams Prague Prime, naučili se model, vyškolili se, nastartovali svůj růst. V případě, že by následně dosáhli takových parametrů, že by jim to stačilo na koupi licence, a budou-li chtít se stát franšízanty, mohou se kdykoli osamostatnit a rozjet svůj franšízový byznys. My jim nemůžeme, a ani nechceme, nijak bránit. To stejné platí i v případě, že se KW Partner rozhodne, že chce přejít do jiného Market Centra. V takovém případě si zažádá o přesun a může začít spolupracovat s Market Centrem dle svého výběru.

Jak je to se školením franšízantů a oněch mega-agentů?
V případě, že působíte jako KW Partner, získáváte veškerá školení zdarma. Jako franšízant je naopak pro své makléře musíte pořádat a také financovat. 

Čím se Keller Williams liší v rámci franšízového konceptu od dalších realitních sítí, které tento způsob rozvoje ke své expanzi využívají?
V první řadě to je zaměření na vzdělávání a kvalitu makléřů, což s sebou na začátku neslo poměrně náročný proces lokalizace školicích materiálů ze Spojených států amerických. Keller Williams patří ke společnostem s nejlepším vzdělávacím systémem na světě. Dokázal předstihnout dokonce takové giganty jako jsou Google nebo Apple.

A jak vypadá vzdělávání ve vaší Prague Prime Keller Williams?
Naše Market Centrum Keller Williams Prague Prime začalo hned od svého vzniku organizovat pravidelné vzdělávací akce pod názvem Keller Williams Prague Prime Realitní středa, kam si zveme odborníky a výrazné osobnosti působících v realitách. Realitních střed se mohou účastnit zájemci z celého realitního trhu bez ohledu na to, z které realitní kanceláře přicházejí. Vznikla nám tak zajímavá platforma kvalitních realitních makléřů napříč trhem, investorů, majitelů nemovitostí a odborníků z oblasti nemovitostí, kde dochází k velmi zajímavé výměně informací. Kromě Realitních střed organizujeme řadu interních školení, která jsou přístupná našim makléřům a umožňují jim další profesní růst. 

Co vidíte jako další rozdíl?
Vzhledem k tomu, že pocházím z finančního sektoru, zaujal mě ekonomický model fungování franšízy. Ten je založen na maximální podpoře výkonnosti jednotlivých makléřů díky zastropování odvodů provize jeho „domovskému“ Market Centru. Pokud tedy makléř odvede do Market Centra během roku ze své provize předem stanovený objem prostředků, o další provize se s Market Centrem již nedělí a zůstává mu celá provize, ze které odvádí pouze franšízový poplatek. 

Zajímavostí v Keller Williams je také možnost budování pasivního příjmu pro jednotlivé makléře, jako poděkování za přispění k růstu firmy. V případě, že makléř přivede do Keller Williams dalšího kolegu, získává makléř část franšízového poplatku z provize přivedeného kolegy zpět. V tomto ohledu se jedná o sedmistupňový multilevel marketing. Díky tomuto systému může makléř získávat zajímavé finanční ohodnocení i v případě, že sám nemá aktivní produkci, ale jeho kolegové, které přivedl, dále pracují. Po splnění lhůty tří let a jednoho dne od vstupu do společnosti Keller Williams je dokonce tento příjem předmětem dědického řízení

Jak to vypadá s dalším rozvojem značky Keller Williams?
Značka Keller Williams se snaží budovat náskok před konkurencí také díky technologiím. V současné době společnost vyvíjí systém Command ve společném partnerství se společností Google. Systém se v současné době lokalizuje pro jednotlivé země. V České republice budeme moci systém používat na přelomu roku 2020/21. Do jeho testování se aktivně zapojuji, abych následně mohla své zkušenosti co nejrychleji předat našim makléřům a KW Partnerům.

Jaké „spolupracovníky“ hledáte?
Jsou to například makléři, kteří již na trhu působí a rádi by se stali součástí velké značky s tím, že jim poskytneme zázemí, servis a know-how. Máme tady ale i skupinku nováčků, kterým se nebráníme. Školíme je úplně od začátku, o tom, jak si udělat databázi klientů, jak je oslovit, jak nabrat svou první nemovitost, jak ji inzerovat. Takoví spolupracovníci mají na začátku svého zkušeného mentora, který jim při prvních obchodech pomáhá a následně se stávají samostatnými makléři.

Kolik byste jich zde chtěli najít?
Co se týká počtu makléřů, není toto číslo nijak omezené. Například V USA má Market Centrum průměrně 200 makléřů, což se zdá na české poměry docela vysoké číslo. V Evropě a mimo USA a Kanadu to číslo dosahuje v průměru kolem 40 makléřů na jedno Market Centrum.  Market Centrum není jenom kancelář, je to hlavně zázemí, které makléřům poskytuje. Může se totiž stát, že KW Partner má vlastní kancelář. V takovém případě mu poskytujeme například vzdělávání pro něj a jeho tým. Cílem je, aby se KW Partner věnoval byznysu, ne aby studoval legislativu, vzdělával své lidi, sháněl odborníky např. na homestaging, fotografy apod. Naše snaha je, aby se naši KW Partneři zaměřili na byznys a na zbytek měli nás. 


Soustředěnost na byznys / „Naši makléři platí měsíčně částku v řádech stokorun za to, že jsou zaregistrovaní jako makléři Keller Williams. Díky tomu se mohou spolehnout na naši podporu, která jim dovolí plně se věnovat budování jejich realitního byznysu. Pomáháme jim tak například s marketingem, právním servisem apod.,“ říká Jarmila Rádlová, spolumajitelka franšízy Keller Williams Pragu Prime.

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012