Franšíza McDonald´s je pro mě spojení na celý život
Původně se Kamila 7 let věnovala obchodování s palivy. Podnikání v tomto, jak sama říká, spíše mužském prostředí ji naučilo strategickému a pragmatickému myšlení, čehož v podnikání využívá dodnes. V roce 2001 se však rozhodla změnit branži. „Hledala jsem, co by mi bylo nejblíže, co by mě naplňovalo. Jsem perfekcionista a potřebuji v tom, co dělám, vidět výsledky. Práce s lidmi, každodenní starost o chod restaurací a velká orientace na zákaznickou zkušenost v kombinaci s dokonale propracovaným systémem. Franšízing od McDonald´s tak pro mne byl dokonalou volbou,“ vysvětluje Kamila Kleiblová.
Začátky snad každého podnikání se neobejdou bez problémů. Nejinak tomu je i u toho franšízového. I když v tomto případě má „začínající“ podnikatel tu výhodu, že se může opřít o zkušenosti franšízora. A ty jsou u McDonald´s opravdu veliké. Nicméně ani tehdy není stoprocentně jisté, že franšízant nebude muset čas od času nějaké ty problémy řešit.
Propracovaný systém jako kompas
I když se každý franšízant McDonald´s na svou budoucí roli připravuje a prochází velice intenzivním tréninkem, po převzetí restaurace bude hrát sám na svém hřišti. Přesně to čekalo i na Kamilu Kleiblovou. „Stala jsem se tehdy vedoucí nově otevřené restaurace v Ostravě. Nejvíce mi dalo zabrat propojení teoretických poznatků z tréninku s reálnou praxí v oblasti vedení lidí s vysokými požadavky společnosti McDonald´s na provozní standardy. Naštěstí se to povedlo a zkušenosti s vedením restaurace mi i nadále pomáhají v řízení mé společnosti,“ říká majitelka sedmi restaurací McDonald´s v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. V současné době je Kamiliným každodenním chlebem spíše strategické řízení její společnosti. Nicméně bez předchozích zkušeností nabytých v provozu by to bylo složitější.
V začátcích fungování pod hlavičkou tohoto globálního restauračního gigantu jí velmi pomohla podpora ze strany poskytovatele franšízové licence. Zejména pak přístup lidí z české centrály. Ten byl dle jejích slov přátelský a byla na něm znát velká snaha být nápomocný. „Byla jsem opravdu překvapená, jak sounáležitě systém funguje a jak rychle se vám dostane pod kůži,“ vzpomíná Kamila Kleiblová.
Pohled do budoucna
Velkou pomocí pro ni v začátcích byl přidělený konzultant, který se velmi intenzivně podílel na nastavení všech provozních standardů. Podporu získala také od dalších oddělení, a to zejména v oblasti marketingu, PR, lidských zdrojů, školení nebo financí. Velkou výhodu pak představuje kvalitní dodavatelský systém McDonald´s. Díky němu se totiž franšízový partner nemusí starat o management dodávek. Se všemi odděleními je Kamila Kleiblová v kontaktu stále, a i nadále využívá jejich služeb. Nicméně díky nabytým zkušenostem je již nepotřebuje v takové míře, jako tomu bylo na začátku. V rámci své firmy se jí tak například podařilo vybudovat vlastní systém interních provozních konzultantů.
Co by Kamila Kleiblová potenciálním zájemcům o franšízové licence McDonald´s poradila? Určitě by si měli uvědomit, že franšízing je podnikání jako každé jiné. „Chce to odvahu, úsilí a pevnou vůli. Je to také nemalá investice, a proto by měl každý zvážit své časové a finanční možnosti. Vztah s McDonald´s je podnikání na plný úvazek, ale je to také příležitost vybudovat úspěšné podnikání,“ říká úspěšná franšízantka, která onu příležitost využila beze zbytku.
A zdá se, že s rozvíjením svého byznysu ještě nekončí. Plánuje totiž další růst v rámci jejího regionu. Stále je v něm podle ní hodně míst, kde restaurace McDonald´s není, ale zákazníci by ji tam uvítali.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...