Vzdělávání se přesouvá do režimu online

Angličtina prakticky
Angličtina prakticky / Napříč Českou republikou Helen Doron English postupně spouští kurzy online pro všechny věkové kategorie. Domovy studentů se tak proměnily v „live“ učebny. Toto krizové řešení pro celou síť nevyvíjí jen centrála, ale značnou mírou k němu přispívají i samotní franšízanti a učitelé.
Středa
08.04.2020
Franšíza Helen Doron English nepřestala pracovat, i když jsou její centra momentálně uzavřená. Učí angličtinu online. Jak se k nové situaci postavili její franšízanti?
 

Uzavření center v důsledku virové pandemie vedlo k pozastavení dalších aktivit pro děti ve vzdělávacích institucích jako jsou jazyky, sport apod. V boji proti hrozbě ztráty zákazníků a příjmů franšízantů museli majitelé jazykových škol Helen Doron English rychle najít krizové řešení. „Rozhodli jsme se co nejrychleji vytvořit platformu s online výukou,“ říká Barbora Tošenovská, manažerka pro franšízing Helen Doron English.

Online kurzy

V prvních dnech pozastavení výuky ve vzdělávacích institucích začala centrála Helen Doron English intenzivně pracovat na interaktivních materiálech pro výuku online. „Nyní napříč Českou republikou postupně spouštíme kurzy online pro všechny věkové kategorie a domovy našich studentů se tak proměnily v „live“ učebny. Vše jsme připravili během několika málo dní a neustále pracujeme na co nejefektivnějším způsobu výuky,“ vysvětluje Tošenovská.

Učitelé vyučují ze svých domovů nebo z učeben ve výukových centrech v přímém přenosu. Výuka se koná jednou až dvakrát týdně pro každou skupinu, stejně jako za standartního provozu. Žáci a učitelé spolu komunikují prostřednictvím speciální videokonferenční platformy. „Nic z toho by ale nebylo možné bez pozitivního přístupu, kreativity a zápalu našich učitelů a samozřejmě také bez podpory klientů. Nadále se jedná o placenou službu“, upřesňuje Bára Tošenovská a dodává: „O to více nás těší, že na sociálních sítích zaznamenáváme velmi pozitivní ohlasy z řad rodičů.“

Helen Doron English zdůrazňuje, že „krizové“ řešení, které je k dispozici v celé síti, tedy pro všechny franšízanty, nevyvíjí jen centrála, ale značnou mírou k němu přispívají i samotní franšízanti a učitelé. „Jsme pyšní na naše partnery. Právě v těchto mimořádně obtížných situacích se ukazuje, jak je naše franšízová skupina silná. Ve franšízingu na to zkrátka nejste sami,“ říká Bára Tošenovská. „Mnoho podnikatelů se v současné době obává o budoucnost. My se snažíme se o to, abychom se co nejrychleji zorientovali v nových podmínkách.  S ohledem na to, kolik lidí podniká pod naší hlavičkou, cítíme velikou odpovědnost. Náš marketingový tým proto nyní intenzivně pracuje na podpoře všech nových aktivit.“

Franšízová licence

V současnosti studuje v České republice více než 9 000 studentů ve více než 80 pobočkách.  Většinu franšízantů tvoří učitelé nebo partneři se zkušenostmi s prací s dětmi. „Naši franšízanti absolvují administrativní, marketingové a personální školení. Mají trvalou podporu metodického týmu, stejně jako marketingových, prodejních a IT specialistů. Disponují osnovami pro výuku dětí a teenagerů ve věku od 3 měsíců do 19 let a celou škálou učebních materiálů celosvětově uznávané britské lingvistky Helen Doron,“ upřesňuje Bára Tošenovská.

Franšízor informuje, že počáteční investice není velká, záleží na typu a rozsahu spolupráce. Zahájit podnikání jako nezávislý učitel lze již od 30 000 Kč. Pro minicentrum se spádovou oblastí cca 25 000 obyvatel si musí kandidát na franšízanta připravit okolo 110 000 Kč.