Podnikání se začátkem v recesi

Sdílené know-how / Franšízor pravidelně poskytuje aktualizované tréninkové materiály, hotové internetové stránky, LMS a kurz manažerského řízení. Franšízanti čerpají z výhod marketingu a získaného know-how, které je předáváno během vstupního tréninku a v průběhu trvání spolupráce. Součástí franšízového balíčku je mimo jiné zaučení lektorů, mentorů, marketingových specialistů a prodejců, konzultantů a odborníků na mezilidské vztahy.
Středa
22.04.2020
Každá krize je zároveň příležitostí začít podnikat. Může to být právě vzdělávání, z čeho se stane nejlepší byznys? Zdá se, že tomu tak být může.
 

Pandemie má jasné důsledky pro sociální i ekonomický život a tyto důsledky budou ještě nějakou dobu přetrvávat. Objevují se však první náznaky zlepšení a některé země, včetně České republiky, postupně uvolňují karanténní opatření. Pokud přemýšlíte o změnách ve vašem pracovním životě nebo o velkých investicích, je teď ten pravý čas podívat se na trendy a změny, které budou formovat obchodní realitu v následujících měsících.

Během krize obvykle franšízing začíná přitahovat větší pozornost. Důvodem je, že na jedné straně pracovní úvazek ztrácí jednu ze svých hlavních výhod – bezpečnost a stabilitu a na druhé straně franšízing umožňuje vzít osud do vlastních rukou a zároveň snížit riziko spojené s provozováním vlastního podnikání. Finanční krize, která zde byla před nedávnem to jen potvrdila. V období, kdy většina světa bojovala s poklesem HDP, franšízový trh rostl v počtu franšízorů (poskytovatelů licencí) i v počtu franšízových jednotek. Je to dobrá příležitost pro mnohé, kteří se budou rozhlížet po šanci rozjet vlastní podnikání s osvědčeným konceptem. Vyplatí se ale každé podnikání, zvláště v krizovém období?

Čas hledat nové příležitosti

Koronavirus donutil velkou část společnosti uspořádat své životy v osobní i pracovní sféře. Internet se stal lékem na izolaci, protože mnohé aktivity se přesunuly právě tam – práce, nakupování, zábava. Mnozí z nás také úspěšně využívají období domácí karantény ke zvýšení své kvalifikace účastí na různých online kurzech a školeních. Na dálku se učíme jazyky, cvičíme jógu, tanec a dokonce zpíváme a učíme se hrát na hudební nástroje. Existuje však jedna oblast, která v těchto dnech může být perspektivnější, než ostatní. Je to oblast odborného vzdělávání, zaměřené na zlepšení současné kvalifikace nebo na přípravu na zcela nové povolání. Zejména pro ty pozice, které vyžadují digitální dovednosti.

Popularita těchto školení vyplývá ze dvou faktorů. Zaprvé, riziko ztráty zaměstnání se zvyšuje, a proto mnoho lidí hledá způsob rekvalifikace. Za druhé, všichni vidíme, jak rychle digitalizace společností postupuje. Samozřejmě bychom tento jev stejně pozorovali, ale v současné době se tento proces zrychluje, protože koronavirus přiměl společnosti, aby zpřístupňovaly své služby online. A pro zvládání těchto procesů potřebujete IT specialisty, kteří již na trhu dlouhodobě chybí," vysvětluje Marcin Tchórzewski, generální ředitel Coders Lab, jedné z největších IT škol v regionu střední a východní Evropy. 

Podle odhadů, hodnota globálního EdTech marketu (tj. inovativních vzdělávacích společností) v roce 2020 přesáhne 250 miliard dolarů. Je možné, že pandemie tuto oblast nezpomalí, ale právě naopak nastartuje její rychlejší růst. „I když online školení dramaticky vzrostlo díky YouTube a mnoha dalším nástrojům, osobnímu doučování, testování a školení založené na osobním kontaktu se daří. I s umělou inteligencí budou učitelé a školitelé, kteří pracují s lidmi individuálně nebo ve skupinách stále zaznamenávat vysokou poptávku po svých službách. Spárování s online možnostmi pak mohou mít stabilní a dlouhodobý úspěch," říká John M. O'Connor ze společnosti Career Pro Inc.

Licence na učení

Zdá se, že vstup do vzdělávací franšízové sítě, která nabízí vzdělávací kurzy programování, by v těchto dnech mohlo být ziskovým rozhodnutím. Intenzivní kurzy Coders Lab v programování, testování a Digital UX jsou založeny na přímém kontaktu mezi studenty a lektory. Během šesti týdnů školení získají účastníci kurzu dovednosti, které jim umožní začít pracovat jako junior developeři.

"Důležité je, že nejsou zapotřebí předchozí zkušenosti s IT. Efektivita kurzů je potvrzena faktem, že více než 80 % absolventů našlo práci v oboru do 3 měsíců od ukončení kurzu. Děláme vše proto, abychom je podpořili v hledání práce. Konzultujeme s nimi životopisy, organizujeme webináře a tréninky s náboráři," říká Marcin Tchórzewski.

Společnost Coders Lab byl založena v roce 2013 v Polsku. Za tu dobu vychovala na 5 000 juniorských programátorů, testerů a specialistů Digital UX. Je to jediný kódovací bootcamp, který nabízí exkluzivní franšízové licence podnikatelům, kteří chtějí začít podnikat na trhu vzdělávání. Franšízové zastoupení má již v Rumunsku a Indonésii. Nyní nabízí franšízovou licenci také v České republice. Nabídka Coders Lab je limitovaná, hledají pouze jednoho franšízanta pro každou zemi.


Exkluzivita pro ČR / Licenční poplatek činí zhruba 500 tisíc korun. Další investici ve stejné výši je třeba vložit do rozvoje sítě. Za svou investici získá franšízant exkluzivní právo na založení a rozvoj Coders Lab v celé zemi.