Franchisoví operátoři? Dva ze tří!

Stejně jako rostliny potřebují pro svůj růst vodu, dva ze tří operátorů pro svůj růst volí franchising.
Pátek
10.06.2011
Také mobilní operátoři ke své expanzi volí franchising. Uplatňují tento obchodní model zejména v menších městech.
 

Nejmladší mobilní operátor Vodafone spustil v posledních měsících předešlého roku doslova boom nových franchisových prodejen. V listopadu loňského roku otevřel 12 franchis, z nichž bylo sedm v kamenných obchodech. Stalo se tak v Chomutově, Jablonci nad Nisou, Rakovníku, Litvínově, Jeseníku, Trutnově a Hodoníně. V prosinci pak otevřel další pobočky a to v Lounech, Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou. Během minulého roku tak zprovoznil na 50 nových franchisových prodejen, z toho mírnou většinu tvořilo 27 kamenných poboček.

Vodafone plánuje rozšiřovat síť franchisových prodejen i letos, a to o desítky prodejen ve středních a menších městech všech regionů. „Do dvou let chceme dosáhnout počtu 130 franchisových prodejen, nyní jich máme kolem 80. Zaměřujeme se nejen na tradiční kamenné prodejny, ale také na kiosky a prodejní koutky v obchodech či nákupních centrech. Důvodem je snaha být co nejblíže zákazníkům,“ uvedla exkluzivně pro portál FranchisingINFO.cz PR specialistka Alžběta Weinfurtová.

Pokračovat v trendu rozšiřování franchisových poboček chce také Telefónica Czech Republic, která provozuje více než 55 značkových franchisových prodejen O2, jak potvrdila Michaela Staňková z tiskového oddělení. Z velkých mobilních operátorů tak nesází na rozšiřování poboček pomocí franchisingu jen T-Mobile: „Aktuálně provozujeme 61 značkových a 73 partnerských prodejen. Tento počet považujeme za dostatečný, proto se náš postoj k franchisingu nemění – o tomto řešení neuvažujeme,“ vysvětluje tisková mluvčí Martina Kemrová. Partnerství je postaveno na obdobných principech jako franchising, odlišnost spočívá ve výběru služeb a produktů, které nejsou striktně požadovány ze strany poskytovale licence. T-Mobile se jako jediný mobilní operátor vydal jinou cestou a svoji obchodní strategii buduje pomocí internetu a zákaznického centra.

Operátoři se v těchto dnech předhánějí s produktovou nabídkou vysokorychlostní mobilní sítě třetí generace, tzv. 3G. Telefónica Czech Republic a Vodafone hlásí, že pokryly více než 50 % celé České republiky. Navíc s Telefónicou Czech Republic podepsal T-Mobile smlouvu o sdílení služeb na 3G síti.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017