Na lokalitě záleží
PLANET SUSHI je mezinárodní síť japonských restaurací. Provozuje ji síť Rosinter Restaurants Holding, která je součástí nadnárodní korporace RostikGroup. Společnost vznikla v roce 1981 a nyní působí po celém Rusku, střední Evropě a Pobaltí. Mezi její nejznámější značky a franchisové koncepty patří PLANET SUSHI, IL Patio, American Bar&Grill, T.G.I. Friday’s a jiné.
Koncept PLANET SUSHI vznikl v roce 1991 a o čtyři roky později byla zprovozněna první restaurace v Praze. V současné době působí na 85 vlastních a 55 franchisových restaurací v Evropě. V České republice se nachází jedna restaurace na pražském Andělu, která se dělí o technické zázemí s T.G.I. Friday’s. Petr Vlastník, provozní ředitel, vysvětluje: „Poprvé jsme v rámci skupiny vyzkoušeli COMBO – neboli spojení více restaurací s jedním technickým zázemím. Tento koncept se nám velmi osvědčil. Za alfu a omegu však považujeme vhodné umístění restaurací, které se nachází v blízkosti obytných i kancelářských prostor.“ Zkušenosti tak ukazují, že jsou tržby v době oběda vyšší, než navečer. Petr Vlastník si to vysvětluje tím, že se v době oběda odehrávají obchodní schůzky, proto je tak důležité umístit restauraci poblíž nejen obytných ale také kancelářských prostor.
Restaurace s 40 až 50 místy k sezení vyžaduje prostor o minimálně 150 m2. K tomu je výhodou, když je k dispozici jedno větší okno se vstupem do ulice. Jak však říká pan Vlastník, takové prostory jsou často obsazené, a když už jsou volné, tak výše nájmu je neúnosná.
V momentě, kdy je vhodný prostor k dispozici, vyhotoví franchisor s franchisantem nájemní smlouvu. V ní se uvedou podmínky jako je doba a výše nájmu a možnosti výpovědi smlouvy. Situace se oproti letům před „finanční krizí“ změnila, dnes jsou podmínky pro nájemce i pronajímatele spravedlivější. Například nájemce může od smlouvy odstoupit, což dříve bylo sankcionováno velkými poplatky. Poté záleží, v jakém stavu je prostor. Český architekt sestaví prostor dle korporátních požadavků a franchisant se na jeho tvorbě může podílet. Nakonec vše schválí centrála. „PLANET SUSHI je přátelský koncept vůči franchisantům, nenáročný na provoz a na technologie. Není ani tak těžké založit restauci, jako pak udržet stabilní kvalitu jídla a servisu v následujících letech,“ upozorňuje Petr Vlastník.
Pro více informace nahlédněte do Katalogu franchis.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...