Linda Vavříková: Mám podnikání v krvi

Linda Vavříková je úspěšnou českou podnikatelkou mladé generace. Svou firmu Allegria, která, nejen Čechům, prodává zážitky, založila ještě při studiu žurnalistiky v roce 2005. Původně chtěla rozjet byznys v oblasti zprostředkovávání dárků, nakonec se však rozhodla jinak.
Čtvrtek
27.09.2012
Každé podnikání, úspěch každé firmy závisí zejména na lidech. Proto je třeba dát velký pozor na pečlivý výběr těch správných spolupracovníků, říká Linda Vavříková, zakladatelka první firmy na zážitky v České republice Allegria.
 

Podnikat jste začala ještě jako studentka vysoké školy. Co vás k tomu přivedlo? Chtěla jste vždy podnikat?

Podnikání mi bylo blízké od malička. Podnikala už i moje babička, která vlastnila obchod s módou, a následně se do provozování vlastního obchodu pustila moje maminka. Vždy jsem věděla, že i já půjdu touto cestou. Jsem tvrdohlavý Beran, který se rád vrhá do něčeho nového, za což si sám nese odpovědnost, a podnikání mi právě toto umožňuje.

Jak jste přišla na nápad prodávat lidem něco tak nehmotného, jako jsou zážitky?

Než jsem došla přímo k tomuto nápadu, trvalo to nějaký čas. Nicméně, když jsem přemýšlela nad tím, která oblast podnikání bude pro mne ta nejvhodnější, napadly mne dárky. Původně jsme o rozjetí vlastní firmy přemýšlely společně s kamarádkou, která do toho nakonec nešla. Nápad jsem tedy měla, ale postupem času jsem si uvědomila, že obchod s dárky, to znamená mj. také zajistit si sklady, vyřešit problém s logistikou apod. V té době jsem pracovala ve firmě zabývající se logistikou, na základě čehož mi došlo, že to bude velmi složité. Postupem času mne tedy napadlo, že bych se mohla zaměřit na prodej nehmotných dárků. Věděla jsem, že v zahraničí se takovémuto typu podnikání velmi daří, a to již zhruba od roku 1989. Říkala jsem si, že když ta myšlenka funguje dobře ve světě, není důvod, proč by tomu tak nemělo být i u nás. Následně jsme objevili, že existuje mezinárodní aliance zážitkových firem, jejímiž členy jsme se stali a zastupujeme v ní jak Českou republiku, tak i Slovensko.

Jaká byla cesta od první myšlenky k dnešní podobě fungování vaší firmy? Šlo vždy o rodinný podnik, jak je tomu nyní?

Na první pohled by se mohlo zdát, že se v případě firmy Allegria jedná o rodinný byznys, když v ní pracuji jak já, tak i můj manžel, ale není tomu tak. Od roku 2009 máme investora, kterým je společnost Media Bohemia. Jedná se o skupinu vlastnící regionální rádia a internetové servery.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2012.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017