Soutěž exportérů

Firmy mají možnost soutěžit ve 4 hlavních kategoriích, a to Středně velká společnost, Malá společnost, Exportér teritoria a Exportér regionu, další vavříny mohou získat v kategorii Nejúspěšnější klient agentury CzechTrade a Nejúspěšnější klient agentury CzechTrade ze zvoleného kraje.
pondělí
02.12.2013
Jubilejní 16. ročník soutěže EXPORTNÍ CENA DHL UNICREDIT představil letošní vítěze.
 

V jedné z hlavních kategorií, kterou je „Středně velká společnost“, zvítězila Chropyňská strojírna, dodavatel svařovacích, montážních a dopravních linek určených především pro automobilový průmysl ve střední a východní Evropě. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost FLAJZAR zabývající se internetovým prodejem elektroniky, součástek a dílů.

Vítězem kategorie „Exportér regionu – Liberecký kraj“ se stala společnost G&B beads, jeden z největších výrobců tradičních českých skleněných perlí, která současně obsadila i 3. místo v kategorii „Malá společnost“. “Exportérem teritoria – země Visegrádské čtyřky” byla zvolena společnost Chropyňská strojírna, vítěz kategorie “Středně velká společnost”. Zbývající dvě ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ a „Nejúspěšnější klient CzechTrade z Jihomoravského kraje“ získala společnost JULI Motorenwerk, která patří k největším světovým výrobcům manipulační techniky, a T Machinery, společnost z Ratíškovic, která je významným výrobcem s osmdesátiletou tradicí zabývající se vývojem a výrobou dobývacích komplexů pro uhelnou hlubinnou těžbu.

Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 102 společností, z nichž více než polovina byla oproti loňskému ročníku nováčky. V kategorii „Středně velká společnost“ soutěžilo 61 společností, 41 bojovalo o výhru v kategorii „Malá společnost“. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl letos necelých 24 miliard Kč, což je o 2 miliardy více než v loňském roce. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 56,36 %.

„Pro nás jsou úspěchy českých exportérů signálem, že tu máme mnoho šikovných lidí a nadaných podnikatelů, kteří šíří dobré jméno České republiky po celém světě. Věříme, že jejich příběh si zaslouží pozornost a ocenění. Náš závazek je jim bezpečně přepravit jejich produkty do jakékoliv destinace. Snažíme se být jim již třetí desetiletí partnerem, na kterého se mohou vždy spolehnout,“ řekl Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express.

Exportní cena DHL UniCredit se pořádá již od roku 1997, kdy přišla společnost DHL s myšlenkou uspořádat pro domácí vývozce soutěž, která by vyzdvihla ty nejúspěšnější a poskytla inspiraci a povzbuzení. Spojila se s agenturou CzechTrade, a tak vzniklo vůbec první ocenění udělované malým a středně velkým exportním firmám v České republice, které se za ta léta stalo tradiční soutěží.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017