Kariéra (jako) na jehlách
Když na počátku 90. let Christian Louboutin zakládal svůj podnik na výrobu bot, vysoké dámské podpatky nebyly zrovna v módě. V prvním roce fungování jeho firma prodala sotva 200 párů bot. Nenápadný Francouz se přesto nevzdal a v následujících letech dokázal obnovit slávu a oblibu "jehel".
V posledních letech prodává slavná značka Christian Louboutin několik set tisíc párů bot ročně, zaměstnává na 400 lidí a pravidelně vykazuje roční příjmy kolem 300 milionů amerických dolarů. Své produkty prodává Louboutin prostřednictvím partnerských internetových obchodů, jejichž seznam zveřejňuje návrhář na svých internetových stránkách. Vlastní pobočky společnost provozuje především v USA a Číně, boty s typicky rudou podrážkou prodávají i vybrané luxusní obchodní domy jako např. Harrods.
Louboutin nebyl v byznysu s módním zbožím žádným nováčkem. Od poloviny 70. let navrhoval dámskou obuv pro proslulé módní značky Chanel a Yves Saint Laurent. V pozdních 80. letech se jako designér věnoval návrhům zahrad, a vedle toho se stal módním novinářem. Nicméně vášeň pro krásné boty ho nikdy neopustila, a nakonec se rozhodl zariskovat a zkusit založit vlastní podnik. Od počátku mu pomáhali dva přátelé: Henri Seydoux a Bruno Chamberland ve firmě dodnes zastávají vysoké manažerské funkce.
Spisovatelka Danielle Steel vlastní přes 6 tisíc párů
Na začátku stálo při Christianu Louboutinovi štěstí. Jedním z jeho prvních zákazníků byla totiž monacká princezna Caroline, která následně jeho boty vychválila ve správných společenských kruzích. Zvěsti o krásných botách, které každé ženě přičarují v mžiku dlouhatánské nohy, zaujaly i takové osobnosti jako je herečka Catherine Deneuve. O pár let později se Louboutin již mohl chlubit řadou slavných zákaznic, mezi nimi lze jmenovat třeba Christinu Aguileru, Joan Collins, Jennifer Lopez, Madonnu, Tinu Turner, Marion Cotillard a Gwyneth Paltrow.
Snad nejvíce ale výrazné boty Christiana Louboutina proslavila ve své době Sarah Jessica Parker coby hvězda úspěšného amerického seriálu Sex ve městě. Její hrdinka měla slabost pro elegantní dámskou obuv hraničící až s posedlostí, a herečka samotná se v botách od Louboutina vdávala. Rekordmankou se ale přesto stala jiná žena. Slavná a bohatá spisovatelka Danielle Steel vlastní přes 6 tisíc párů "Louboutinek". Při jednom nákupu si prý nemohla v Paříži vybrat jeden jediný model, tak si odnesla z obchodu rovnou 80 párů.
Mezi výrobky značky Christian Louboutin nepatří dnes již jen lodičky s jehlovými podpatky, ale i jiné typy bot. Například dámské tenisky. Nebo peněženky a kabelky. Vlajkovým produktem ale zůstává stále elegantní dámská lodička s podrážkou barvy Pantone 18-1663 TPX - ta slouží jako poznávací znamení a ochranná známka zároveň. Její registrace platí jen v některých zemích včetně EU. Před pár lety Louboutin absolvoval soudní spor s Yves Saint Laurentem, který odmítl červený spodek obuvi uznat jako originální a neodcizitelný nápad.
Oblečení pro kubánské sportovce i luxusní batohy
Následkem nejednoznačného soudního rozhodnutí neudělily Louboutinovi výhradní právo na užívání červené podrážky všechny země, v nichž o patent žádal. Přes všechny problémy se ale značka Christian Louboutin pozměnila, a sklízí další úspěchy. Na olympijských hrách v Riu se reprezentace Kuby představila v kolekci sportovní obuvi a oblečení, které navrhoval právě Louboutin. "Sportovní elegance mě fascinovala již delší dobu. Navrhli jsme oblečení, v němž jsou sportovci hrdinové, ale vracejí se i zpět do běžného života. Chtěl jsem, aby se v mém oblečení sportovci cítili skvěle a elegantně v aréně i mimo ní," vysvětlil návrhář.
Ke sportu ostatně patří i další úspěšný produkt značky z poslední doby. Překvapivě jsou jím batohy, které se podle všeho usadí ve stálé nabídce Louboutinových obchodů. Návrhář nezapomíná ani na muže, kterým nabízí ke koupi například luxusní mokasíny, či originální tenisky. Ceny obuvi značky Louboutin se pohybují v řádech desetitiíců. Nejdražší lodičky jsou pokryté krystaly, a pořídit je lze za asi 6 tisíc dolarů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI