Web bez informací firmě škodí

Velkým trendem v českém e-commerce sektoru je splývání hranice mezi e-shopy a kamennými prodejnami. Kamenné obchody otevírají internetovou formu prodeje, ať už z důvodu udržení, nebo rozšíření okruhu zákazníků.
Středa
14.06.2017
Vlivem minimální aktualizace prezentace služeb na internetu přicházejí tuzemští podnikatelé o stovky milionů korun ročně. Své mezery si přitom uvědomují.
 

Z analýzy podnikatelských webů vyplývá, že svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků. Jen o něco lépe jsou na tom firemní weby; ty jsou obhospodařovány přibližně z 23 %.

Význam webové prezentace si podle aktuálních dat z průzkumu Webnode uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v Česku webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik společnosti Webnode je horší situace u živnostníků. Webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.

Obsah bez reklam i technická podpora

Jak vyplývá z dat, v ČR je přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si většinou nechávají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Nestarají se ale o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek, čímž se sami připravují o potenciální zisky.

Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně lepší využít volně dostupnou službu tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu.

Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují nulovou aktivitu děle než tři měsíce, ztrácí na popularitě a jsou hůře dohledatelné – pro zákazníka jsou tak obtížněji k nalezení.

Počet e-shopů u nás mírně klesá

Při tvorbě nových stránek jsou zvláště drobnější podnikatelé často limitováni finančně. Pro ně je proto výhodnější sáhnout po předem připravených šablonách firemních stránek, které jsou přizpůsobené pro různá podnikatelská odvětví. „Systémy jako Webnode ve standardu nabízejí použití vlastní domény, obsah bez reklam, moderní design i předem připravený obsah. Technickou podporu zajišťuje provozovatel a podnikatelé tak nemusejí trávit čas řešením provozních problémů webu a mohou se soustředit na obsah,“ dodal Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.

Podobně přistupují k tvorbě intenetových stránek i majitelé internetových obchodů. Podle odhadu srovnávače Heureka.cz je v Česku přes 36 tisíc aktivních e-shopů. Mnoho z nich vzniklo během hospodářského útlumu po roce 2008 jako zdroj přivýdělku fyzických osob, a většina tak stále generuje obrat v řádu stovek tisíc korun ročně. Od roku 2014 (kdy jich bylo přibližně 37 200) počet e-shopů u nás mírně klesá v souvislosti s konsolidací trhu.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017