Amazon je nejdražší značkou

Prvních 5 míst v aktuálním žebříčku vůbec poprvé patří výhradně společnostem, které se specializují na moderní technologie a internet. Na špici se pomalu dotahují čínské firmy, mezi 500 nejdražších globálních značek se naopak nedostala ani letos jediná ze střední či východní Evropy. Výsledky každoroční studie Brand Finance Global 500 pro letošní rok jasně ukazují na vzestup e-commerce, stejně jako nástup levnějších konkurentů dosavadní globální jedničky v prodeji elektroniky Applu, či přetrvávající tuhý boj postkomunistických zemí se silnější západní konkurencí.
Hodnota vítězného Amazonu se zvýšila o 42% meziročně na 150,8 miliardy USD. Od pokorných počátků v podobě online knihkupectví se společnost Jeffa Bezose stala postupem let největším internetovým obchodem na světě jak výší tržního kapitalitálu, tak ročními příjmy. Amazon již není jen online prodejce, ale také poskytovatel cloudové infrastruktury a výrobce elektroniky, působí také v hudebním průmyslu a video streamingu, a spekuluje se o jeho plánovaném vstupu na trh s bankovními produkty. Bezos se navíc loni stal nejbohatším mužem světa, když z trůnu sesadil zakladatele Microsoftu Billa Gatese.
Nezastavitelná síla Jeffa Bezose
"Jeff Bezos kdysi řekl, že ’značky jsou v online světě ještě důležitější v než v tom fyzickém’. Pro svoji firmu zvolil proto název Amazon, který odkazuje na největší a nejsilnější řeku na světě. Po 23 letech existence značka Amazon představuje stále nezastavitelnou sílu. Její síla a hodnota jí dává možnost neustále se rozšiřovat do nových sektorů a geografických oblastí. Všechno naznačuje tomu, že její růst bude neustále pokračovat a zrychlovat," uvedl ke studii generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh.
Pořadí nejhodnotnějších značek ovlivnil rychlý růst trhu s elektronikou, a čínských značek jako Huawei, země EU zůstaly naopak pozadu poté, co podle studie zažily nedávno první recesi za dobu své existence. V blízké budoucnosti se má tato situace nicméně změnit. Stejně tak studie ale předpokládá růst celosvětového podílu hodnotných značek původem z Číny, která se loni cíleně soustředila na strategický rozvoj domácích firem v mnoha odvětvích. Slibné jsou především čínské společnosti State Grid, Wuliangy, Tencent, Huawei, Ping An, a další. Nejstabilnější značkou světa je podle studie Brand Finance nyní společnost Disney.
Blížící se konec luxusu od Applu
Ačkoli Apple obhájil loňské 2. místo, jeho hodnota se opět snížila na 146,3 miliardy USD (meziročně o 27 %), a budoucnost značky vypadá poměrně ponuře. Prodej vlajkové lodi značky v podobě iPhonu X dosáhl na pouhých 29 milionů telefonů, a předpokládá se, že jeho výroba bude ještě v tomto roce ukončena. Vysoká cena odrazuje spoustu zákazníků, kteří raději volí levnější modely smartphonů od konkurence. Luxusní produkty Applu podle závěrů studie již nebudou zárukou úspěchu, ale naopak mohou způsobit ztrátu potenciálu značky do budoucna.
Společnost Google klesla z první pozice na třetí poté, co loni zaznamenala relativně pomalý nárůst hodnoty o 10 % na 120,9 miliardy USD. Online reklamy Googlu nicméně generovaly větší návštěvnost než se očekávalo, počet placených kliků vzrostl ve třetím čtvrtletí roku 2017 o 47 %, což zvýšilo celkové tržby značky. Investice Googlu do samoobslužných vozů a mobilních telefonů ale nedosahují úrovně nových podnikatelských aktivit společnosti Amazon. Nicméně loňská akvizice velké části týmu HTC Smartphone za 1,1 miliardy dolarů může naznačovat podle studie začátek rozsáhlejšího růstu Googlu v následujících měsících.
PŘEČTI ČLÁNKY

Příjemné pracovní prostředí čím dál častěji rozhoduje o tom, zda budou lidé chtít pro vaši firmu pracovat. Zajímá vás, jak může vypadat?
V Česku je aktuálně 485 908 společností. Na tisíc obyvatel připadá necelých 47 firem. Praha se celorepublikovému průměru zcela vymyká.
Letošní 11. ročník Ocenění Českých Podnikatelek, který vyzdvihuje úspěšné ženy na poli podnikání, zná vítězky. Porota letos vybírala ze 120 finalistek.
Štěstí přeje připraveným, za úspěchem stojí obvykle především pečlivá příprava. I úspěch lze ale natrénovat, a urychlit tak svoji cestu na podnikatelské výsluní.
Během letošního půlroku ukončilo v Česku podnikání téměř 6000 firem. Rok 2018 by se tak mohl stát rekordním, co se zániku společností týká. Podnikatelů ve franšíze však přibývá.
Nejčtenější

Jsme rádi, když zájem o otevření franšízové prodejny má podnikatel, který se chce na jejím chodu aktivně podílet, říká Stanislav Malohlava, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
Brno a České Budějovice patří mezi nejbližší cíle pro expanzi franšízové sítě CrossCafe, prozradil Martin Lomický, spolumajitel společnosti CrossCafe Original.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nabídka franšízových licencí je u nás poměrně velká. Jak však poznat tu, která vám přinese zisk? Poradíme vám.
Franšíza Fitness Food Menu zavedla hned několika novinek. Týkají se domácího trhu i zahraniční expanze.
Populární na fóru
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?
Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v centru...
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?
Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
S riziky počítáme
Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách
Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...
Návrat zahraničních značek
Franchising jako téma na Radiožurnálu :-) (cca 18:30) http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335349#