Amazon je nejdražší značkou

Google je šampionem pokud jde o služby spojené s vyhledáváním na internetu, technologií cloud a mobilními operačními systémy, ale podobně jako Apple se zaměřuje pouze na určité sektory, které mu brání v tom, aby využil svůj plný potenciál.
Úterý
06.02.2018
Nejcennější značkou světa je aktuálně americký Amazon s hodnotou 150 miliard amerických dolarů. Až za ním zůstaly technologičtí giganti Apple a Google.
 

Prvních 5 míst v aktuálním žebříčku vůbec poprvé patří výhradně společnostem, které se specializují na moderní technologie a internet. Na špici se pomalu dotahují čínské firmy, mezi 500 nejdražších globálních značek se naopak nedostala ani letos jediná ze střední či východní Evropy. Výsledky každoroční studie Brand Finance Global 500 pro letošní rok jasně ukazují na vzestup e-commerce, stejně jako nástup levnějších konkurentů dosavadní globální jedničky v prodeji elektroniky Applu, či přetrvávající tuhý boj postkomunistických zemí se silnější západní konkurencí.

Hodnota vítězného Amazonu se zvýšila o 42% meziročně na 150,8 miliardy USD. Od pokorných počátků v podobě online knihkupectví se společnost Jeffa Bezose stala postupem let největším internetovým obchodem na světě jak výší tržního kapitalitálu, tak ročními příjmy. Amazon již není jen online prodejce, ale také poskytovatel cloudové infrastruktury a výrobce elektroniky, působí také v hudebním průmyslu a video streamingu, a spekuluje se o jeho plánovaném vstupu na trh s bankovními produkty. Bezos se navíc loni stal nejbohatším mužem světa, když z trůnu sesadil zakladatele Microsoftu Billa Gatese.

Nezastavitelná síla Jeffa Bezose

"Jeff Bezos kdysi řekl, že ’značky jsou v online světě ještě důležitější v než v tom fyzickém’. Pro svoji firmu zvolil proto název Amazon, který odkazuje na největší a nejsilnější řeku na světě. Po 23 letech existence značka Amazon představuje stále nezastavitelnou sílu. Její síla a hodnota jí dává možnost neustále se rozšiřovat do nových sektorů a geografických oblastí. Všechno naznačuje tomu, že její růst bude neustále pokračovat a zrychlovat," uvedl ke studii generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh.

Pořadí nejhodnotnějších značek ovlivnil rychlý růst trhu s elektronikou, a čínských značek jako Huawei, země EU zůstaly naopak pozadu poté, co podle studie zažily nedávno první recesi za dobu své existence. V blízké budoucnosti se má tato situace nicméně změnit. Stejně tak studie ale předpokládá růst celosvětového podílu hodnotných značek původem z Číny, která se loni cíleně soustředila na strategický rozvoj domácích firem v mnoha odvětvích. Slibné jsou především čínské společnosti State Grid, Wuliangy, Tencent, Huawei, Ping An, a další. Nejstabilnější značkou světa je podle studie Brand Finance nyní společnost Disney.

Blížící se konec luxusu od Applu

Ačkoli Apple obhájil loňské 2. místo, jeho hodnota se opět snížila na 146,3 miliardy USD (meziročně o 27 %), a budoucnost značky vypadá poměrně ponuře. Prodej vlajkové lodi značky v podobě iPhonu X dosáhl na pouhých 29 milionů telefonů, a předpokládá se, že jeho výroba bude ještě v tomto roce ukončena. Vysoká cena odrazuje spoustu zákazníků, kteří raději volí levnější modely smartphonů od konkurence. Luxusní produkty Applu podle závěrů studie již nebudou zárukou úspěchu, ale naopak mohou způsobit ztrátu potenciálu značky do budoucna.

Společnost Google klesla z první pozice na třetí poté, co loni zaznamenala relativně pomalý nárůst hodnoty o 10 % na 120,9 miliardy USD. Online reklamy Googlu nicméně generovaly větší návštěvnost než se očekávalo, počet placených kliků vzrostl ve třetím čtvrtletí roku 2017 o 47 %, což zvýšilo celkové tržby značky. Investice Googlu do samoobslužných vozů a mobilních telefonů ale nedosahují úrovně nových podnikatelských aktivit společnosti Amazon. Nicméně loňská akvizice velké části týmu HTC Smartphone za 1,1 miliardy dolarů může naznačovat podle studie začátek rozsáhlejšího růstu Googlu v následujících měsících.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017