Proč Češi mění zaměstnavatele

Nedostatek uznání vede
Nedostatek uznání vede / Lidí s vyšším vzděláním častěji odejdou pokud postrádají možnosti kariérního postupu. Pracující se středním vzděláním kvůli absenci uznání nebo odměny, a zaměstnanci s nízkým vzděláním častěji odejdou, pokud je doba dojíždění do práce příliš dlouhá.
Neděle
24.06.2018
Nízký plat a nedostatek uznání jsou hlavní důvody, proč Češi opouští své zaměstnavatele. Plat je přitom důležitější pro muže než pro ženy.
 

Naopak jistota, finanční zázemí a zajímavý obsah práce patří k důvodům, kvůli kterým Češi zůstávají zaměstnavateli věrní. Vyplývá to z průzkumu personálně poradenské společnosti Randstad.

"Stále důležitějším faktorem se pro Čechy stává rovnováha mezi pracovním a soukromým životem. Svědčí o tom i skutečnost, že více než čtvrtina respondentů průzkumu, kteří uvedli, že v minulém roce změnili práci nebo ji plánují změnit v příštím roce, opustila svého zaměstnavatele právě z tohoto důvodu, a hledala nového, který by jim tuto rovnováhu umožnil," uvedla marketingová ředitelka Randstadu Alžběta Honsová.

V případě nízkého platu v porovnání s konkurencí odchází od zaměstnavatele 57 %  mužů. Naopak pro ženy je výrazným faktorem pro rozhodování doba dojíždění do práce. Rozdíly lze zaznamenat i v případě různých věkových skupin.

Jistota je víc než peníze a výhody

Mladší pracující od 18 do 24 let odchází od zaměstnavatele častěji protože postrádají možnost kariérního postupu. Pracovníci ve věku 25 až 44 let zase častěji odejdou kvůli absenci uznání nebo odměny. Věková skupina 45 až 64 let se zase častěji rozhodne zaměstnavatele opustit kvůli neuspokojivé výši mzdy. 

"Jak pro udržení zaměstnanců, tak i pro nábor nových lidí, musí zaměstnavatelé pochopit, co Češi považují za důležité. Na prvním místě je to i dnes - v době velmi nízké nezaměstnanosti - jistota zaměstnání, na druhém místě pak finanční zdraví firmy, a až na třetím místě plat a benefity," uvedla Honsová.

Průzkum zpracovávala pro Randstad společnost TNS Kantar. V ČR se průzkum uskutečnil poprvé, zapojilo se do něj téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Jako nejatraktivnějšího zaměstnavatele v ČR zvolili společnost Microsoft.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017