REKLAMA - INZERÁT

Arby’s střeží lovci a hráči

Zatímco většině fastfoodů zisky klesají, Arby’s slaví úspěchy. Kromě her a gyrosu americkou značku chrání "mladí hladoví muži".

Lovci a hráči. Tak lze charakterizovat skupinu věrných zákazníků americké sítě fastfoodů Arby’s, která se specializuje v nabídce na sendviče s kvalitním masem. Jsou jimi "mladí hladoví muži", kteří mají v oblibě tučné masité pokrmy. Ve Spojených státech je vůbec posledních 10 let na vzestupu spotřeba vepřového masa, čehož využívá i Arby’s. V nabídce vyniká poslední 2 roky také tzv. gyroskop. což je speciální sendvič, inspirovaný řeckou klasikou. Podle agentury Bloomberg Arby’s prodá ročně 27 milionů gyrosů, což je nejvíce v USA.

Arby´s_restaurace´ Foto Arby´s

Licenční smlouva s územní exkluzivitou se u Arby’s uzavírá na 20 let, což platí i pro české zájemce. Nové franšízanty Arby’s čeká až osmitýdenní školení ve Spojených státech.

Značka proto nyní zavádí na omezenou dobu v nabídce typické řecké gyrosy s jehněčím a hovězím masem a tzatziky. Nový produkt zapadá do celkové firemní strategie Arby’s, která narozdíl od některých fastfoodů vykazuje meziročně stále růst v ziscích (o 3,8 %). Pomáhají jí v tom mladí Američané do 30ti let, které neovlivňuje v rozhodování ekonomická situace, ani módní zeleninový trend. Vůči fastfoodům zůstávají loajální. Touží po šťavnatém mase, tedy slanině, šunce a bůčku, které doplňují majonézou a tučnými sýry typu čedar.

Sociální sítě, mládí a hry. Dokonalá kombinace

Arby’s zjevně ví, co dělá - podle průzkumů totiž v Americe stále méně navstěvují restaurace lidé starší 35 let. U mladších Američanů naopak toto číslo roste. Na lovce a hráče, neboli mladé dychtivé muže, cílí také populární marketingová strategie, kterou firma odstartovala ve spolupráci s agenturou Roar. Zákazníci dostávají k menu papírové postavy a artefakty, které odkazují na populární videohry. Po sociálních sítích se rychle šíří chvála za kreativitu a smysl pro humor. Loni například video, na kterém je vidět jak vznikala složitá pirátská loď, vidělo na 800 tisíc lidí, a bylo více než 13 tisíckrát sdíleno.

Arby’s byla založena v roce 1964, a byla vůbec první celonárodní sítí s nabídkou sendvičů v USA. Dnes provozuje na 3400 restaurací po celém světě, a stále hledá nové franšízanty. Otevření restaurace v USA vyžaduje investici ve výši od 350 tisíc do 2,5 miliónů amerických dolarů. Příležitost mají i čeští podnikatelé. Držitel exkluzivní licence by měl disponovat kapitálem, který umožňuje otevřít 10 barů Arby´s v Česku v období 5 let. Za každou restauraci franšízanti platí vstupní poplatek do sítě 10 tisíc dolarů. Průběžný poplatek je poté 4,25% z tržeb z prodeje, přičemž minimálně 3,75 % z tržeb je nutné použít na marketing.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank