O2 ruší partnerské obchody

Telekomunikační společnost O2 plánuje převést všech osmdesát partnerských obchodů z celkových sto padesáti pod svou kontrolu. Tento krok je motivován především snahou zlepšit prodejní výsledky a zabránit přílišné fluktuaci zaměstnanců. Tři sta padesáti konzultantům pracujícím v těchto obchodech bude nabídnuta zaměstnanecká smlouva.
Důvody, proč se společnost k tomuto kroku rozhodla je podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové několik. „Zaměstnancům chceme nabídnout dlouhodobou perspektivu, aby ve firmě chtěli zůstat. Ze zkušeností víme, že kmenoví zaměstnanci jsou mnohem loajálnější a fluktuace je u nich o 50 % nižší. Zaměstnanci budou mít také větší šanci kariérního posunu v rámci celé společnosti,“ sdělila portálu Franchising.cz Pecháčková s tím, že dalším důvodem je, že díky systému řízení kvality a výkonu má O2 na značkových prodejnách lepší prodejní výsledky. „Dlouhodobě vidíme na těchto prodejnách větší zákaznickou spokojenost. Ze změny tak budou kromě zaměstnanců profitovat i zákazníci,“ říká Pecháčková.
Rozhodnutí O2 postupně zrušit partnerské obchody je motivováno především rozhodnutím nového vedení O2 omezovat náklady. S nástupem krize 2008 začala společnost snižovat výdaje hledáním externích dodavatelů, což se v případě partnerských obchodů projevilo větší fluktuací pracovníků a s tím spojenou nižší kvalitou služeb. Dalším faktorem mohla být i skutečnost, že O2 nedokázala partnerům poskytnout stejnou podporu a podmínky jako vlastním obchodům. Z toho důvodu mohlo být na partnerských prodejnách složitější vytvářet pracovníkům dostatečně motivující prostředí. Vedení společnosti nyní přehodnotilo strategii a přechází na centrální systém řízení, který se ukazuje jako administrativně a ekonomicky efektivnější.
Na českém trhu mobilních operátorů funguje kromě O2 ještě Vodafone a T-Mobile. První z nich se ke krokům ostatních operátorů veřejně nevyjadřuje. Z veřejně dostupných zdrojů však vyplývá, že Vodafonu, který jako O2 využívá partnerské spolupráce, se podařilo i díky ní vybudovat sto dvacet osm poboček. Společnost T-Mobile, stejně jako Deutsche Telecom, využívá rovněž služeb partnerských obchodů a považuje je podle vyjádření tiskového oddělení za úspěšné. Jaký bude mít rozhodnutí O2 konkrétně vliv lze nyní těžko předvídat, dá se nicméně předpokládat, že v rámci konkurenčního boje budou i zbývající dva operátoři chtít zvyšovat úroveň zákaznických služeb ve vlastních obchodech a centrech.
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI