O2 ruší partnerské obchody

Telekomunikační společnost O2 plánuje převést všech osmdesát partnerských obchodů z celkových sto padesáti pod svou kontrolu. Tento krok je motivován především snahou zlepšit prodejní výsledky a zabránit přílišné fluktuaci zaměstnanců. Tři sta padesáti konzultantům pracujícím v těchto obchodech bude nabídnuta zaměstnanecká smlouva.
Důvody, proč se společnost k tomuto kroku rozhodla je podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové několik. „Zaměstnancům chceme nabídnout dlouhodobou perspektivu, aby ve firmě chtěli zůstat. Ze zkušeností víme, že kmenoví zaměstnanci jsou mnohem loajálnější a fluktuace je u nich o 50 % nižší. Zaměstnanci budou mít také větší šanci kariérního posunu v rámci celé společnosti,“ sdělila portálu Franchising.cz Pecháčková s tím, že dalším důvodem je, že díky systému řízení kvality a výkonu má O2 na značkových prodejnách lepší prodejní výsledky. „Dlouhodobě vidíme na těchto prodejnách větší zákaznickou spokojenost. Ze změny tak budou kromě zaměstnanců profitovat i zákazníci,“ říká Pecháčková.
Rozhodnutí O2 postupně zrušit partnerské obchody je motivováno především rozhodnutím nového vedení O2 omezovat náklady. S nástupem krize 2008 začala společnost snižovat výdaje hledáním externích dodavatelů, což se v případě partnerských obchodů projevilo větší fluktuací pracovníků a s tím spojenou nižší kvalitou služeb. Dalším faktorem mohla být i skutečnost, že O2 nedokázala partnerům poskytnout stejnou podporu a podmínky jako vlastním obchodům. Z toho důvodu mohlo být na partnerských prodejnách složitější vytvářet pracovníkům dostatečně motivující prostředí. Vedení společnosti nyní přehodnotilo strategii a přechází na centrální systém řízení, který se ukazuje jako administrativně a ekonomicky efektivnější.
Na českém trhu mobilních operátorů funguje kromě O2 ještě Vodafone a T-Mobile. První z nich se ke krokům ostatních operátorů veřejně nevyjadřuje. Z veřejně dostupných zdrojů však vyplývá, že Vodafonu, který jako O2 využívá partnerské spolupráce, se podařilo i díky ní vybudovat sto dvacet osm poboček. Společnost T-Mobile, stejně jako Deutsche Telecom, využívá rovněž služeb partnerských obchodů a považuje je podle vyjádření tiskového oddělení za úspěšné. Jaký bude mít rozhodnutí O2 konkrétně vliv lze nyní těžko předvídat, dá se nicméně předpokládat, že v rámci konkurenčního boje budou i zbývající dva operátoři chtít zvyšovat úroveň zákaznických služeb ve vlastních obchodech a centrech.
PŘEČTI ČLÁNKY

VPO Protivanov nabízí rozjet byznys bez licenčních poplatků. Partneři těží z podpory, know-how i exkluzivity v regionu.
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Franšízová síť Original Barber Shop má už přes 60 provozoven a dál expanduje. Franšízantům nabízí tři možnosti spolupráce.
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Zkušenosti Body Express ukazují, že spojení byznysu a zdravého životního stylu může fungovat i v menších městech a v prostorách od 50 m², například v administrativním centru.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Do regionu míří americké řetězce, Vodafone řeší spor a EG Group prodává část sítě čerpacích stanic. Franšízing potvrzuje svou sílu napříč obory.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI