19.11.2012

Stěhování s franchisou

První stěhovací firma, která nejen v ČR expanduje formou franchisingu, rozšířila Katalog franchis.

Důvodem, proč se společnost Extra Stěhování rozhodla pro rozšiřování sítě prostřednictvím franchisových partnerů, byl rychlý rozvoj, který přišel nedlouho po otevření první firemní provozovny v Česku, která se nacházela v západočeském regionu. Na základě stále se zvyšující poptávky po stěhovacích službách, které nabízela, přikročila společnost k otevírání vlastních poboček. Po čase však dospěla k závěru, že při plném provozu tří poboček, je s velkým úsilím a spoustou starostí schopna vygenerovat maximálně 25procentní nárůstu zisků oproti předpokládaným 100 až 150 procentům.„Uvědomili jsme si, že se prostě nedají správně a lukrativně řídit všechny pobočky a lidé v nich, pokud není nastaven naprosto shodný marketing a navíc čtvrtá či pátá pobočka by se nedala už vůbec uhlídat a to jak z časových důvodů, tak z personálních. Vytvořili jsme tedy know-how, které se skládá z téměř nepodstatných pravidel a drobností, které však ve finále dokážou zajistit kompletní fungující celek. U každého klienta zapůsobí něco jiného, maličkost, nad kterou by možná jiný mávnul rukou,“ přibližuje majitel konceptu Petr Veit.

stehovaci, auta

Díky vytvoření franchisového konceptu mohlo Extra Stěhování expandovat i do zahraniční, a to bez nutnosti absolvování složité administrace a vytváření zahraničních poboček a firem.

Firma výše zmíněné maličkosti během dvou let tvoření franchisového konceptu, poskládala dohromady, vyhodnotila je, a utvořila z nich návod, jak být několik kroků před konkurencí a dokázat si získat téměř 70 procent všech potenciálních klientů, kteří již její značku žlutého slona zaznamenali nebo se budou chtít stěhovat. V současné době můžeme na tuzemském trhu najít 11 franchisových poboček stěhovací firmy Extra Stěhování. Cílem firmy pak je, aby na území České republiky měla maximálně 77 provozoven v rukách franchisantů.

Ideálním franchisovým partnerem tohoto konceptu je majitel již působící stěhovací firmy s vlastním vozovým parkem a skladovými prostory. Za měsíční licenční poplatek ve výši 25 tisíc Kč pak od majitele licence – franchisora, získá podporu mimo jiné v podobě zajištění pracovního vybavení, propagačních materiálů nebo marketingových akcí, která by mohla být pro některé franchisanty velmi nákladná a franchisor si s ním umí poradit daleko lépe. „Příkladem může být situace, kdy si 10 stěhovacích firem platí zhruba stejně účinnou reklamu za přibližně stejných cenových podmínek. My pro naše franchisanty zaplatíme z licenčních poplatků pětkrát účinnější reklamu s polovičními náklady než by platili oni, neboť platíme pouze jednu velkou reklamu a ne deset jednotlivých. Už tady je pro každého 50% úspora. Navíc si nekonkurují a mají daleko vyšší naději na úspěšnost. Získají nestandardní a velké zakázky, které by sami nedokázali získat ani uskutečnit, ale v síti franchisy to není problém,“ popisuje výhody zapojení se do sítě Extra Stěhování Petr Veit.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank