Původně česká firma Dr.Max se na základě franchisové spolupráce rozvíjí pouze na polském trhu. V ČR je provozováno přes 290 lékáren.
Středa
24.07.2013
Franchisové lékárny Dr.Max v Polsku mohou rozhodovat o rozsahu spolupráce. Samy si tak určí výši nákladů na franchisovou licenci.
 

Na polském farmaceutickém trhu působí 4 majoritní hráči, a to DOZ, Dr.Max, Super-Pharm and Mediq. Tři z nich, včetně lékárny Dr.Max, se rozvíjejí pomocí franchisové spolupráce. Lékárny Dr.Max jsou v Polsku zastoupeny v 71 případech, z čehož 6 je provozováno na základě franchisové licence. Dr.Max operuje i na českém a slovenském trhu, kde se však pomocí franchisové licence nerozvíjí a ani zde podobnou spolupráci neplánuje. Polsko je tak jedinou zemí, kde Dr.Max franchisu využívá k expanzi.

Do sítě lékáren Dr.Max se může připojit každý, kdo splňuje požadavky společnosti. Podnikatel už může vést svou lékárnu a přičlenit se k lékárenské síti Dr.Max či přímo otevřít úplně nové místo. „Vstoupit do sítě může i lékárník, který vlastní lékárnu, která se však nesmí nacházet v blízkosti pobočky Dr.Max,“ říká Michael John, ředitel marketingu Dr.Max v Polsku. Kandidát musí splnit podmínky jako například sladění norem společnosti, využívat POS materiály, či realizovat zakázky od daných dodavatelů. Od společnosti získá balíček podpory, z kterého si může vybrat, co využije. Sám si tak určí, za co chce platit.

„Franchisant nemusí platit žádný vstupní poplatek, ani vynaložit náklady s propagací značky a využití POS materiálů, které jsou zdarma. Náklady franchisanta závisí na rozsahu spolupráce, kterou si vybere. Zaplatit tak může 1 až 2500 zlotých,“ dodává Michael John. Nižší náklady podle něj vynaloží franchisant, který si otevře úplně novou pobočku Dr.Max.