Franchisový koncept podnikatelských klubů Business for Breakfast vznikl ve Velké Británii. Do ČR jej přivedla Kamila Zárychtová v roce 2010. V současné době u nás existuje už 37 podnikatelských klubů.
pondělí
28.07.2014
Podnikatelské kluby Business for Breakfast získávají do svých řad stále více podnikatelů. Držitelka master-franchisové licence Kamila Zárychtová upozornila, že kluby už se otevírají i v okresech.
 

Jak byste zhodnotila půl rok pro BforB v roce 2014? Co se podařilo?

Rok 2014 pro nás začal velmi dobře. Náš vedoucí tým BforB posílilo několik lidí na úrovni manažerů podnikatelských klubů a taktéž na úrovni Oblastních ředitelů. Díky tomu se nám daří otevírat nové kluby a vytvářet tak nová prostředí pro podnikatele, kde si mohou pomáhat k novým zakázkám prostřednictvím doporučení. Velkou novinkou je, že podnikatelské kluby BforB se nyní již otevírají i v okresních městech, jako je třeba Trutnov, Prostějov, Svitavy, Náchod, Frýdek-Místek. Díky tomu, že spolupracujeme v těchto městech s lokálními podnikateli, kteří danému prostředí rozumí, přinášíme příležitost místním podnikatelům rozvíjet byznys právě v jejich lokalitě, ekonomicky ji podpořit a zajistit si kolem sebe trvalé zdroje přísunu nových zakázek.

Jak se osvědčuje pronájem konceptu BforB? Kde už si jej firmy pronajaly?

Pronájem systému BforB je úplnou novinkou v rámci spolupráce s BforB. První zmínka o možnosti této spolupráce zazněla na veletrhu Franchisových příležitostí v dubnu 2014 a od té doby se nám podařilo doladit její podrobnosti. V současné době se tato informace začíná dostávat ke členům BforB. Začínáme mít ale velmi kladnou reakci na spolupráci s BforB v rámci Manažera klubů. Stávají se jimi podnikatelé, kteří nemají chuť koupit si přímo franšízovou licenci, ale mají chuť držet prst na tepu místní podnikatelské komunity ve svém regionu. Nebo Manažery klubů se stávají podnikatelé, kteří mají velké množství kontaktů ve svých databázích a hledají způsob, jak s nimi zůstat dlouhodobě v osobním kontaktu a neztrácet tak potenciál kontaktů, které si kolem sebe vybudovali. Tito lidé rozumí lokálnímu prostředí a dokáží tak v podnikatelských klubech BforB podpořit místní podnikatele tak, aby získali co největší efekt ze členství v BforB.

Kolik klubů v současné době funguje v ČR? Kde byste chtěla další kluby ještě otevřít především?

V současné době je v ČR 37 podnikatelských klubů BforB, ve kterých si vzájemně pomáhá k novým zakázkám a obchodním příležitostem více než 400 podnikatelů. Nejbližší plán na otevření dalších klubů zahrnuje města jako Uherské Hradiště a Hranice na Moravě. Především bych ráda našla nové kolegy do týmu zejména v Českých Budějovicích, v Ústí nad Labem a Teplicích. Díky našim novým možnostem spolupráce lze v jakémkoliv regionu s námi navázat spolupráci a to nejen na principu franchisy, ale i na bázi manažera klubů, nebo pronájmu systému BforB pro vlastní firmu – jako vlastní marketingovou strategii.

Plánovala jste zvýšit počet franchisantů v Praze. Jak se plán vyvíjí?

Ano, na jaře tohoto roku jsme otevřeli franchisovou příležitost přímo v Praze. Jedná se rozšíření stávajícího franchisového týmu a otevírání vlastních klubů BforB v různých lokalitách v Praze. Do této doby byla Praha v rámci smlouvy uzavřena pouze pro jednu franšízovou licenci, ale vzhledem k tomu, že vidíme daleko větší možnosti pro rozvoj BforB v Praze, než jsme očekávali, je možné se i v Praze do našeho týmu zapojit. V současné době již proběhly nějaké návrhy na spolupráci, ale prozatím možnost franchisy zůstává stále v nabídce.

Co se Vám na franchisingu nejvíce líbí?

Na franchisingu je hezké to, že obecně majitelé franchisových konceptů jsou velmi kreativní a pozitivní lidé, kteří hledají výzvy a řešení a často přináší na daný trh inovace a posouvají trh kupředu. Jsem velmi ráda ve společnosti těchto lidí.