700 měst
700 měst / Body Chief má v polské síti více než 30 výrobních míst a krabičkové diety distribuuje do téměř 700 okolních měst. Vlastní franšízové ​​provozy také v Anglii a v Německu.
Pondělí
09.03.2015
O expanzi do Polska i konkurenci na českém trhu jsme si povídali s Martou Noskovou, výkonnou ředitelkou společnosti SUNKINS, která stojí za konceptem Svět zdraví.
 

Nedávno koncept Svět zdraví vstoupil na polský trh. Co vás k tomu vedlo?

Expanze k našim severním sousedům nás zajímala již delší dobu. Jsme přesvědčeni o tom, že polský trh má pro naši síť výživových poradců velký potenciál. Bylo by tedy škoda ho nevyužít.

Pobočky v Polsku řídíte z České republiky?

Ne, stejně jako v případě Slovenska, i v Polsku jsme se rozhodli jít cestou master-franšízové licence. Shodou okolností, je však master-franšízantem pro Polsko syn jednoho z našich českých franšízantů. Momentálně je situace taková, že v Polsku jsme na samém začátku. Proto jsem jim právě teď nápomocna. Cítím, že právě v Polsku bych mu mohla být díky svým bohatým zkušenostem v začátcích nápomocna s prodejem licencí a především s výběrem franšízantů.

Jak těžké je dnes u nás uspět na trhu výživových poradců?

Svět zdraví u nás vnímám jako průkopníka na trhu. Jako ty, co stále přichází s něčím novým. Troufám si říci, že nemáme příliš velkou konkurenci v jiných síťových výživových poradců. Na trhu jich totiž tolik není. Myslím si však, že nové věci přinášíme my. To, co je pro nás nepříjemné, je fakt, že konkurence nám v některých situacích naprosto cíleně škodí, například pomluvami na internetu.

Jak to myslíte?

Na internetu je samozřejmě prostor, kde může nespokojený klient říci, že to a to se mu stalo a že nebyl spokojený. To je samozřejmě možné a může se to stát. Nicméně někdy je přesně vidět, kdy někdo založil diskuzi přímo proti nám. Nespokojený klient napíše, nebyl jsem spokojený, protože mi udělali tohle a tohle. Pokud někdo píše, že SUNKINS je jen prodejce franšízových licencí, tak je zcela jasné, že jde o konkurenční boj, že zde se o klienta nejedná. Klient řeší naše služby, nikoli franšízy. Obecně si myslím, že se na trhu držíme poměrně dobře, a že těch spokojených klientů je hodně.

Jak kontrolujete fungování franšízových poboček?

Kontrolou našich poboček se zabývá jeden z naších týmů, který sleduje, jak se našim franšízovým pobočkám daří. Konkrétní fungování pak sledujeme i díky mystery shoppingu, který pro nás zajišťuje najatá firma. Ta pro nás dělá opravdu anonymní mystery shopping, abychom tak věděli, zda jsou služby poskytované na našich pobočkách tak kvalitní, jak by měly být.