29.04.2015

Překonaná stovka

Invia loni rozšířila síť a má na trhu více než 100 kamenných poboček.

Cestovní agentura, která zvýšila počet svých „prodejen“ i díky franšízovým partnerům, překročila v polovině loňského roku ještě další magickou hranici, a to v počtu prodaných zájezdů. Za 12 let na trhu prodala více než 3 miliardy zájezdů. Jen loni zprostředkovala Invia dovolenou zhruba 260 tisícům turistů. Meziročně tak navýšila počet prodaných pobytů o 55 tisíc.

Foto My Travel

Původem polská síť My Travel usiluje o vstup do České republiky. Stejně jako v domácím Polsku, i u nás chce pro svůj rozvoj využít cestu franšízingu.

„Navýšení počtu prodaných pobytů o 27 % a zároveň nárůst zájmu po zájezdech s vysokou kvalitou služeb svědčí o tom, že Češi rozhodně neztrácejí chuť cestovat. Přitom po oslabení koruny se hovořilo o tom, že bude rok 2014 poznamenán omezováním zahraničních dovolených a zdražováním pobytů. Tyto negativní prognózy se nepotvrdily,“ popisuje loňský rok Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia. Turisté navíc nemuseli do svých dovolených ani investovat více financí, což dokládá meziroční nárůst průměrné ceny prodaného pobytu o necelých 200 Kč.

Otázkou je, zda pozice Invie bude pevná i po příchodu konkurence, která se na náš trh chystá. Vážný zájem o otevření poboček v České republice má totiž franšízová síť My Travel. Ta zde momentálně hledá master-franšízového partnera, který by se postaral o její rozšíření do všech koutů naší republiky. „Vyhlídky My Travel na nalezení vhodného partnera jsou nadějné. Franšízové licence z oblasti cestovního ruchu jsou u podnikatelů oblíbené a pro firmy je tak rozvoj mnohem rychlejší a méně nákladnější, než kdyby se rozhodly rozšiřovat svou síť samy,“ komentuje situaci na trhu obchodní manažerka PROFIT system Gabriela Petrová.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank