03.06.2015

Byznys na očích

Novou franšizovou oční optiku otevírá Doktor Klain ve Zlíně. Síť plánuje expanzi v regionech.

Franšízové koncepty najdeme v mnoha oblastech, není tedy divu, že i mezi optikami. Jednou z nich, která se v tuzemsku prostřednictvím rozvíjí i je i značka Doktor Klain, která u nás momentálně provozuje celkem 8 obchodů, z nichž jsou čtyři vlastní a čtyři fungují jako franšízy. Nejnovějším přírůstkem do sítě je zastoupení ve východomoravské metropoli – Zlín.

doktor klain_prodejna

Franšízová síť Doktor Klain funguje v České republice od roku 2010. Od té doby na trhu otevřel osm poboček, polovina z nich je v rukách franšízantů.

Ten však není zdaleka posledním městem, kde by ráda společnost otevřela nové provozovny. „Nadále chceme expandovat do všech krajů České republiky,“ upřesňuje rozvojové plány Petra Majerová ze společnosti Doktor Klain a dodává, že se existujícím pobočkám daří dokonce lépe, než firma očekávala.

Kompletní náklady na vybudování nové prodejny o rozloze zhruba 100 m2 se pohybují v rozmezí 600 tisíc až 2 milionů korun, a to včetně vybavení. K této částce je potřeba přičíst také 300 tisíc korun, které franšízový partner zaplatí jako licenční poplatek. Mateřské firmě následně franšízant odvádí 5% z obratu jako marketingový poplatek a 6% jako franšízový.

Jaké vlastnosti by měl splňovat ideální franšízový partner v síti Doktor Klain? Podle Petry Majerové by měl mít touhu po podnikatelské seberealizaci, osobní zainteresovanost v řízení a v neposlední řadě nadšení. Samozřemostí pak je dodržování provozních a pracovních postupů.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank