Budujeme hrdé Česko
Letos proběhne 8. ročník soutěže Ocenění českých podnikatelek, jehož jste spoluzakladatelkou. Kde se vzal před osmi lety nápad na takovou soutěž?
Když jsem před 18 lety začala podnikat a založila společenský klub Helas New Encounters Club, neustále jsem se setkávala s muži. První odpovědí na takovou nerovnováhu byl dámský klub Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club, který od té doby sdružuje ženy s aktivním přístupem k životu – majitelky vlastních firem, živnostnice, ředitelky a manažerky. Stále jsem si však říkala, kde jsou všechny další šikovné české ženy? Pojďme je najít. Zrodila se myšlenka na projekt Ocenění Českých Podnikatelek, který podnikatelky nejen hledá a oceňuje, ale sdružováním zajímavých žen kultivuje celé podnikatelské prostředí. Zároveň jsem si přála vybudovat projekt, který bude založen od prvopočátku na transparentnosti a jasných kritériích. Ta se nám podařilo nastavit, držíme je a zároveň se ukázala jako unikátní, protože se nám každý rok ve všech kategoriích daří nacházet nové skvělé společnosti. Přála jsem si, aby Ocenění Českých Podnikatelek nebylo soutěží o sympatiích, což sice není nic špatného, ale chtěla jsem, abychom vyzdvihovali ekonomické výsledky žen s přihlédnutím na osobnost ženy-podnikatelky jako takové.
Co vidíte jako její hlavní poslání?
Projekt Ocenění Českých podnikatelek podporuje české podnikatelky, oceňuje jejich projekty, inovace, ekonomický růst, osobní přístup, společenský dopad a kultivaci podnikatelského prostředí. Podnikatelkám přináší nové zkušenosti a inspiraci a nabízí příležitost získat nový nadhled a ještě větší uspokojení z podnikání. Ocenění Českých Podnikatelek není jen prostředkem ke zviditelnění činnosti firem vedených ženami, ale prostorem pro vzájemnou inspiraci, podporu, komunikaci a současně také jako prostorem, kde je možné učit se novým věcem. Osobně mě fascinují životní a podnikatelské příběhy zúčastněných žen, ze kterých vyplývá nejen jejich vysoká profesní úroveň, ale i hluboké sociální cítění. Klubová setkání mají nejen krásnou a přátelskou atmosféru, ale jejich principem je odborná část, která ženám umožňuje získat zajímavé podnikatelské tipy, rady a nástroje k jejich podnikání. Samozřejmě mě baví, když setkání mají lehkou neformální atmosféru, ale ta musí být založena na profesionální přípravě a organizaci, protože pak to má štábní kulturu a šmrnc.
Jak se v průběhu let soutěž měnila?
Nejprve jsme jen zahájili ročník a vyhlásili ročník. Mně pak bylo velice líto, že jsem ty ženy neměla možnost v průběhu dalších let potkávat, a proto jsem založila klub OCP, který měl nejdříve společenský charakter, pak začal mít společensko-odborný charakter a v současné době už pořádáme i čistě odborná setkání. Samozřejmě jsme na začátku neměli ani zpravodaj, který vydáváme už několik let. Dále jsme aktivní na sociálních sítích, zejména na facebooku, kde máme velké množství příznivců. Vytvořili jsme zásadní projekt, který osm let pozitivně ovlivňuje náhled na podnikání jako takové a také náhled na české ženy. Za osm let jsme dokázali zbořit spoustu stereotypů. Každý rok je sám o sobě něčím inspirativní a zlomový. Stále více využíváme moderní technologie, inovujeme, realizujeme regionální setkání a zaznamenáváme trvalý 40% nárůst oproti předchozím ročníkům! Od nultého ročníku jsme zaujali ty nejvýznamnější korporace v Česku. Za dobu existence projektu jsme vybírali z 89 947 podnikatelek, z nichž jsme vybrali a sdružili 2396 semifinalistek. A letošním rokem budeme mít 76 vítězek v letošním roce. Budujeme hrdé Česko, protože představujeme, co tady lidi dokázali. Ukazujeme, že pokud s nadšením a vášní jdeme za svým snem, dokážeme zvládnout něco neuvěřitelného. Podnikatelky svou prací a životem ovlivňují místo, odkud pocházejí. A když se dívám, co jsme za ta léta vybudovali, kolik nitek jde zase zpět k nám a vidíme, co jsme zaseli – to je ta zásadní změna, o kterou v rámci soutěže jde.
Čekají na nás v letošním roce v rámci soutěže nějaké novinky?
Letos jsou dokonce hned tři. Zaprvé, máme nového generálního partnera – ČSOB banku. Díky němu mohla vzniknout druhá novinka – vedle klubových setkání pořádáme odborná setkání v regionech. Letos jsme byli už v Brně, Hradci Králové a v Ostravě, kde jsme navštívili firmy vítězek minulých ročníků. Ještě nás čekají České Budějovice a Plzeň. Třetí novinkou je registr podnikatelek, což je neveřejný portál, na kterém firmy účastnící se Ocenění Českých Podnikatelek mohou sdílet informace, vyměňovat si zkušenosti, klást dotazy odborníkům, propojovat se mezi sebou díky uzavřené sociální síti Yammer a čerpat z podnikatelských benefitů, které jsou pro ně připraveny. Pro registrované finalistky je zdarma. Podnikatelky se nyní mohou setkávat i beze mě.
Jaké jsou české ženy podnikatelky?
Analýza NSG Morison říká: „Na první pohled často uvidíte introvertní osobu, avšak záhy se začne projevovat její sebedůvěra a sebejistota v tom, co dělá. České podnikatelky mají jasnou vizi o svém podnikání a také velkou míru empatie ke svému okolí, protože se často pustily do podnikání z potřeby postarat se o své blízké. Najdeme u nich velký smysl pro fair play, i vůči konkurenci. Také jsou spíše individualistky, které o zásadních otázkách rozhodují bez problému samy a věří ve své rozhodnutí. Zároveň však dokážou přiznat případnou slabinu. Zajímavé je, že v rámci své firmy se častěji obklopují opět ženami – důvodem je větší spolehlivost a lepší řešení krizových situací –, ale v rámci obchodních vztahů jednají raději s muži. Především však mají odvahu naplnit svou vizi a nebojí se pustit i do ryze technických oborů, ve kterých byste čekali spíše muže.“ Ráda bych ženy motivovala k tomu, aby byly zvídavé, zažily něco nového a neměly pocit, že nemají čas nebo je nemá co obohatit, protože nová setkání, vjemy, informace a příležitosti získané příjemným způsobem jsou pro nás vůbec nejdůležitější. Už osm let slýchám, že nemám čas, ale to není vůbec relevantní, čas nemá nikdy nikdo. Je to jen otázko priorit. Byla bych ráda, kdyby nám ženy tu důvěru daly a sami sobě si dovolily třikrát čtyřikrát do roka udělat si radost a přijet se setkat s novými lidmi.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Ochranné známky představují důležitý nástroj na ochranu identifikace a reputace značky na trhu. Jak na jejich ochranu nám prozradil Štěpán Štarha z AK Havel & Partners.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám v rozhovoru představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...