25.01.2016

Důležitá je efektivita

Nejen o začátcích sítě INSIA a jejích dalších plánech jsme si tentokrát v Rozhovoru týdne povídali s jedním z jejích zakladatelů Ivanem Špirakusem.

Síť pojišťovacích a hypotečních makléřů INSIA loni oslavila 23 let působení na trhu. Jak byste toto téměř „čtvrtstoletí“ zhodnotil?

Bylo to úžasné období, během kterého se událo spoustu zajímavých a významných okamžiků, a které mi přineslo nespočet zkušeností. Ty jsou pro mě osobně nejvíce hodnotné. Před 23 lety profese pojišťovacího makléře začínala, klientům jsme museli vysvětlovat, v čem spočívá činnost makléře a jaké jim přináší výhody.

Ivan Špirakus, zakladatel sítě INSIA Foto INSIA

Síť Insia funguje na tuzemském trhu od roku 1992. Od té doby rozšířila svou působnost i za hranice naší republiky.

Jaké byly ty samotné začátky?

Na začátku jsme se na některých klientech učili za chodu. Mnohokrát se nám stalo, že klient požadoval takové řešení, které tenkrát české pojišťovny nenabízely. Museli jsme se inspirovat v zahraničí a přesvědčit domácí pojišťovny, že je to i pro ně výhodné. Díky tomu jsme ale získali cenné zkušenosti a mohli klientům nabízet stále lepší řešení. A to je důvod proč mě pojišťovnictví tolik baví. Protože tak pomáháme klientům v okamžiku, kdy to nejvíce potřebují. Kdy by třeba byli nuceni ukončit svou činnost, protože by např. neměli kvalitní pojištění přerušení provozu.

S jakými plány počítáte do roku 2016?

Od roku 2000 průběžně vyvíjíme vlastní systém pro snadnou práci makléře. Systém YETI má za cíl pomoci makléři s administrativou, navést jej při práci, nedovolit mu, aby zapomenul na důležité činnosti nebo události. Je to naše nejcennější know-how, které nám umožňuje se dále rozvíjet. Proto v následujících letech bude náš hlavní cíl jeho neustálé vylepšování tak, aby byl co největším přínosem pro naše makléře a jejich snadnou a efektivní práci. Samozřejmě máme v plánu přinést našim klientům další novinky i v produktech, protože svět se neustále mění a objevují se nová rizika pro podnikání i rodinu. Ve zlepšování kvality a rozsahu ochrany našich klientů před různými riziky vidíme stále velký prostor pro růst.

Jak se vám osvědčil systém rozvoje na bázi franšízingu?

Úspěch našeho obchodního modelu jednoznačně potvrzuje náš růst a stálý zájem nových partnerů o členství v síti INSIA. Obchodníci jsou právně samostatní a přitom využívají našeho servisu, podpory a zázemí. Své výkony si mohou řídit sami, nikdo je do ničeho nenutí. Jsou naprosto svobodní. Je to pro ně velmi výhodný způsob spolupráce, a pro nás samozřejmě také.

Má to i jiné výhody?

Letošní rok bude ve znamení dalšího pokračování regulace finančního trhu. Za několik dnů vstoupí v platnost nová směrnice EU o distribuci v pojištění a očekává se přijetí zákona o spotřebitelském úvěru, který zavede zcela nová pravidla do oblasti zprostředkování hypotečních úvěrů. Franšízový model podnikání je s ohledem na tato nová, přísnější pravidla velmi výhodné řešení, protože administrativní zátěž regulace na sebe přebírá centrála, která může být mnohem efektivnější, než kdyby si všechny ty směrnice a pravidla musel každý makléř vytvářet sám. Ostatně právě rostoucí náklady na regulaci a vývoj software byly hlavními důvody pro vznik sítí podobných jako je INSIA i na tak vyspělých trzích jako je Velká Británie či Austrálie.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank