Vhodné místo pro otevření prádelny musí mít plochu mezi 50 až 70 m² a musí se nacházet ve frekventované lokalitě s dobrou viditelností. Mezi další požadavky patří snadná dostupnost a možnost parkování.
Středa
25.05.2016
Nově otevřené provozovny Quickwash ukazují, že zájem o samoobslužné prádelny roste. Je vhodný čas investovat?
 

Na tuzemském trhu není příliš mnoho segmentů ekonomiky, kde by si nekonkurovalo více silných hráčů. Světlou výjimkou je podnikání v oblasti samoobslužných prádelen, jehož atraktivita pro český trh spočívá právě na neotřelosti a originalitě této služby. To potvrzuje i koncept Quickwash, který v minulém roce otevřel tři nové provozovny. V současnosti tak má celkem pět prádelen, z čehož dvě patří franšízantům.

Kromě originality je koncept atraktivní i v minimálním nároku na počet zaměstnanců a tím, že se služba hradí předem, takže neexistuje možnost vzniku pohledávek od neplatičů. Zájemci však musí vyvinout větší úsilí při vyhledávání vhodných prostor, protože vybudování prádelny je technicky náročnější než u běžných obchodů. „Je třeba najít místo, kde by bylo možno vybudovat ventilační systém odvodu vlhkého vzduchu ze sušiček. Prádelna se musí zároveň nacházet na rušné ulici v centru města nebo čtvrti,“ popisuje nutné vlastnosti provozoven Tomáš Drga, který má na starosti rozvoj franšízové sítě.

Větší technické nároky na otevření prádelny stojí podle Tomáše Drgy za tím, že řada zájemců vyjednávání kvůli nedostatečné vytrvalosti vzdá. Do pokročilé fáze projektu se tak dostává jen úzký okruh vážných zájemců, kteří od tohoto byznysu mohou podle jednatele očekávat slušný a stabilní příjem. Návratnosti investice se přitom pohybuje v rozmezí tří až pěti let a výše investice se pohybuje v rozmezí 1,2 až 2  miliony korun.

Svým franšízantům podle Drgy pomáhá centrála Quickwash od počátečního hledání vhodných prostor, přes sestavení podnikatelského plánu až po výpočet návratnosti investice. Franšízantům rovněž radí v postupu s úřady a zajišťuje i plán nejvhodnějšího rozmístění strojů, instalaci a školení obsluhy. V neposlední řadě připravuje centrála reklamní kampaň k zahájení provozu a s nepřetržitými konzultacemi mohou zájemci počítat i po zahájení provozu.

Momentálně firma jedná o otevření prádelen v Praze, Ostravě nebo v Brně a poohlíží se i po slovenském trhu, kde se chce v budoucnu rozšířit povědomí o konceptu. V posledním roce byly zprovozněny prádelny v Praze, Lounech nebo v Ostravě-Porubě. „V pražské kavárně CrossCafe jsme začali nabízet služby samoobslužné prádelny, což se ukázalo jako dobrý nápad. V Lounech zase přinesl několikatýdenní provoz velice příznivé výsledky a vše potvrzuje, že zájem o služby tohoto typu u veřejnosti roste,“ uzavírá hodnocením posledního vývoje Tomáš Drga.


Populární na fóru

Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Rychlá franšíza

Nebojte se franšízy, pokud přesto váháte tak si přečtěte článek jak na franšízu - http://bizking.cz/media/jak-ziskat-fran-izu a hned budete mít jasno. Já už...

1 komentář(e)
posledni 24.06.2016
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

5 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

5 komentář(e)
posledni 06.11.2014