25.07.2016

Cílíme na lukrativní lokality

Tentokrát jsme vyzpovídali zakladatele konceptu Konopná lékárna Jiřího Stablu. Prozradil nám mimo jiné novinky z konopného byznysu a plány na zahraniční expanzi.

Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Konopná lékárna za poslední rok?
Rosteme a všímá si nás celý svět. Tohle mi proběhlo hlavou, když jsem slyšel první otázku. Konopná lékárna společnosti Carun Pharmacy se stává svými nástroji zajímavým a ideálním projektem pro zájemce o podnikání formou franšízy na celém světě. Za pár dní otevřeme první Konopnou lékárnu v USA na Floridě a letos bychom měli stihnout otevřít další například v New Yorku, Dallasu a také v Číně, kde naše produkty už nyní prodáváme. V Polsku se nám letos daří skvěle a zvyšujeme povědomí na celém světě. Samozřejmě je to kus práce kvalitního týmu. Daří se nám růst, a to nás naplňuje energií.

Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Podařilo se nám určit přesnou strategii našeho tažení. Mnoho bylo procezeno a nyní jsme se rozhodli naše pobočky otevírat jen na lukrativních místech a odmítat místa, které nejsou provázány obchodním duchem, a které jsme zavřely kvůli malé koncentraci lidí v okolí. Byly to ovšem první prodejny, které byly spíše srdcovou záležitostí než businessem a poučily nás. Nyní zaznamenáváme vysoké obraty a spokojenost našich franšízantů v místech, které jsou v obchodních zónách a lukrativních místech. Hledáme nové partnery, kteří nás posunují vpřed. Setkáváme se se zajímavými investory. Nyní bychom chtěli zapracovat na německém trhu, kde stále hledáme vhodné master-franšízanty. Chtěli bychom se stát v budoucnu akciovou společností a na tom bychom měli zapracovat.

"Někdy brání našemu rozvoji především čekání na dobrou lokalitu. Nyní čekáme na vhodné prostory pro naše franšízanty v Brně nebo v Praze. V hlavním městě čekáme dlouho. Dnes už ale víme, že si musíme vybírat a to nám někdy brání v rychlejším rozvoji," říká CEO společnosti Carun Pharmacy Jiří Stabla.

V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Hlavně je to správná investice do budoucnosti, protože konopné výrobky se rychle vyvíjí. Málokdo si uvědomuje, že jsme na začátku konopné éry, která brzy vypukne. Už nyní naše aktivity jak mediální, tak výrobní ukazují, že jdeme tím nejlepším směrem a budeme mít co nabídnout naším partnerům v příštích letech. Máme několik let náskok před novými koncepty, které mohou vzniknout a nemáme v oboru žádnou konkurenci. Máme reference tisíců klientů, kteří nás milují. Konopná lékárna je registrovaná značka a naše aktivity hlídají úspěšné světové advokátní kanceláře. Chceme, aby naši partneři měli klid a provozovali úspěšný koncept. Naši franšízanti se nemusí starat o problematiku s legislativou, jsme tým farmaceutických a vědeckých pracovníků, vysoce respektovaný tým odborníků na rostlinu konopí a tuto správu děláme za ně. Jsme první konopná lékárna na světě a přinášíme top kvalitu s jednoduchým, přitom velice poutavým marketingem. Konopné lázně, které jsme otevřeli rovněž jako první na světě, svými referencemi dokazují, že konopí je velmi vyhledávané a hlavně účinné.

Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
Zájem bývá hlavně v měsících, které budou následovat. Mnoho lidí o prázdninách uvažuje, co bude nového podnikat v září, protože se blíží Vánoce a lidé nejvíce nakupují. Konopná lékárna je stále známější veřejnosti a businessu, a když se na to podíváme z pohledu etiky, vědy a také ceny za licenci, tak jsme zajímavým partnerem pro každého, kdo rozvíjí svou cestu obchodníka a nových životních příležitostí. Podle statistik má naše společnost PR aktivitu až o 1000% větší než firmy, které vyrábějí produkty z konopí. Nabízíme moderní marketing, silnou značku, týmovou souhru a mezi sebou nesoupeříme.

Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Ne, nyní už lidé i úředníci chápou, že nemělo smysl těch pár let této rostlině bránit. Příroda si najde vždy svou cestu, aby začala plnit svou roli a, jak říkal Nikola Tesla, najde si sama řešení. Věřím, že jedním z jejich řešení jsme i my.

Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Naše práce je od začátku aktivistická činnost, která má říci nemocným lidem po celém světě pravdu o léčivých účincích konopí. Tato činnost samozřejmě s sebou nese naší značku Carun a archetyp Konopné lékárny, lázně, prvenství ve světových soutěžích. Náš koncept vznikl tak, že jsme chtěli být zdrojem pozitivních informací o konopí a to se nám povedlo. Máme aktivity jak mediální, tak fyzické. Podle mnohých, kteří se zajímají o firemní startupy, tak neuvěřitelným způsobem rosteme a jsme vidět. Snažíme se našim lidem pomáhat neuromarketingem a archetypální reklamou. Společně tvoříme výborný tým, který si pomáhá nejen v podnikání.

Na jakém produktu franšízanti nejvíce vydělávají?
Zaručeně je to univerzální konopná mast, která je zároveň prvním zdravotnickým prostředkem z konopí v ČR a také konopné semínko, které se používá opravdu na všechno, jelikož působí vnitřně. Velmi oblíbený Body Oil a pleťový krém, který je nyní v zisku, nahrazuje konopný olej 3% CBD, který máme jako jedna z mála společností opravdu kvalitní.

Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
Aktuálně máme v Česku 14 lékáren a všechny jsou franšízové.

Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Jak jsem se již zmínil, tak ano. Máme zájem hlavně o Prahu v lukrativních částech a rádi bychom otevřeli lékárnu v Brně, kterou jsme museli zavřít z důvodu porušení a poškozování naší značky franšízantem. Máme v Brně tisíce klientů, kteří nyní čekají na svou konopnou lékárnu. Zajímají nás samozřejmě i lidé, kteří si uvědomují, že nejlépe je mířit přímo do obchodních domů, jako je v Praze například Nový Smíchov nebo Palladium. Mnoho zákazníků v Praze tvoří ruská komunita, takže i proto tato místa doporučujeme.

Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Ano, nyní pracujeme na vytváření televizního spotu a máme několik nových produktů. Vím, že každý nový produkt zvyšuje obrat lékárny a pilně pracujeme na novinkách. Chceme skvělými kampaněmi zasáhnout Vánoce 2016. Máme i další novinky, ale nechte se překvapit. 21. století pro nás chystá opravdu zajímavý business.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank