01.11.2016

Zaměstnanec podnikatelem

Poctivá práce přináší úspěch. O tom se přesvědčila i Eva Tomšejová, která se díky své píli stala franšízantkou sítě CK Fischer.

Vše začalo v roce 2007, kdy přijala nabídku svého bývalého kolegy a nechala se zaměstnat v cestovní kanceláři. „Zprvu mne ten nápad trochu vyděsil. V předchozí firmě jsem pracovala jako obchodní zástupce pro celé Čechy, denně jsem byla v terénu. Práce v kanceláři tak ve mně vzbuzovala určité obavy. Neuměla jsem si představit, že budu trávit celé dny na jednom místě,“ vzpomíná Eva Tomšejová.

Fischer Foto Fischer

"Základem je osobní přístup ke každému zákazníkovi. Je nutné si uvědomit, že žijeme v uspěchané době, kdy řada lidí nemá čas na pořádný odpočinek a nechce ho ztrácet ani při výběru dovolené," vysvětluje Eva Tomšejová.

Nakonec se však rozhodla šanci využít a skočila do práce v cestovním ruchu rovnýma nohama. Nastoupila totiž v srpnu, tedy v době, kdy sezóna zájezdů vrcholí a cestovní kanceláře tak mají plné ruce práce. „O cestovním ruchu jsem toho v době svých začátků věděla opravdu málo. Díky trpělivosti a pomoci všech svých kolegů jsem se však zvládla rychle zorientovat a dokázala v plném nasazení dokončit sezónu ke spokojenosti všech – kolegů i zákzníků,“ popisuje své začátky Eva Tomšejová.

Během šesti let, kdy pracovala jako zaměstnankyně jednoho z franšízantů CK Fischer, měla na starosti tři provozovny. Plně se v nich starala o prodej, administrativu, výběr a zaškolování nových zaměstnanců. Zkrátka dělala všechno to, jako by byla sama majitelkou těchto franšízových provozoven. Proto není divu, že když v roce 2012 ukončila centrála cestovní kanceláře spolupráci s jejím zaměstnavatelem, byla to právě ona, kdo od vedení dostal nabídku na převzetí těchto franšízových poboček.

Klient na prvním místě

Pro Evu Tomšejovou tak nastala další chvíle rozhodování. A jak sama říká, nebylo to opět nic jednoduchého. „Po šesti letech usilovné práce jsem totiž uvažovala o tom, že musím trochu zvolnit. A převzetí tří kanceláří do tohoto plánu úplně nezapadalo. Proto jsem se rozhodla převzít jen jednu franšízovou pobočku, a to tu v Mělníce. Sice musím každý den do práce dojíždět, ale jsem spokojená,“ říká Eva Tomšejová s tím, že je v podstatě jedno, kde se její pobočka nachází. Klientela totiž podle ní není jen o místě prodeje. Po několika letech práce s klienty z celé republiky může těžit z jejich spokojenosti a z toho, že se k ní rádi vrací. A je jim jedno, zda ji najdou v Praze nebo v několikanásobně menším Mělníku. „Technologie nám umožňují pracovat i na dálku, což je velká výhoda,“ doplňuje Tomšejová.

Právě spokojený klient je alfou a omegou úspěšné cestovní kanceláře. A moc dobře to ví i majitelka mělnické pobočky CK Fischer. Jak však dnešní poměrně náročnou klientelu uspokojit? „Základem je osobní přístup ke každému zákazníkovi. Je nutné si uvědomit, že žijeme v uspěchané době, kdy řada lidí nemá čas na pořádný odpočinek a nechce ho ztrácet ani při výběru dovolené. A právě od toho jsme tu my, kdo jim pomůže alespoň na chvíli zastavit a musí být naším primárním cílem, aby si užili dovolenou co možná nejvíce,“ vysvětluje Eva Tomšejová.

Celý článek a další zajímavosti nejen o podnikání pod známou značkou si můžete přečíst v magazínu Vlastni firma franchising (02/2016), který zakoupíte v prodejnách tisku nebo online s doručením zdarma.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank