Zdravá gastronomie z Česka

Během více než sedmi let koncept Fitness Food Menu otevřel přes 60 českých poboček.
Pátek
20.10.2017
Patří mezi tzv. krabičkové diety, vlastní pokrmy nabízí i v Maďarsku a Německu. Franšíza Fitness Food Menu vyžaduje kvalifikaci.
 

Fitness Food Menu je česká franšízová síť, která se specializuje na zdravou výživu. Jejím cílem není jen redukce váhy, ale i správné stravování za pomoci zdravých surovin. V Česku má již 14 výrobních míst distribuujících vlastní produkty do 70 měst, na Slovensku 6 výrobních míst s distribucí do 25 měst, v Německu jednu výrobu pokrývající 3 města a v Maďarsku jednu výrobu pro 3 města. Do konce roku se výrobny nyní specializují na vánoční cukroví, které firmě každoročně přivede nové zákazníky a navyšuje zisky v době mimo hlavní sezonu.

V ČR značka nabízí nyní ke koupi franšízivé licence na své vlastní provozovny ve Znojmě, Třebíči a Brně. "Rádi bychom postupně zachovali pouze jednu vlastní malou provozovnu, a zbytek vlastních poboček předali franšízantům, a to včetně našich věrných zákazníků," říká majitel Fitness Food Menu Tomáš Volf. Jeho společnost vznikla na bázi rodinného podniku před sedmi lety, vlastní pobočky spolu s výrobnami úspěšně fungují již více než 5 let.

Obchodní zdatnost vítězí nad zkušenostmi z gastro provozu

I proto v případě jejich prodeje bude cena za vstupní poplatek do sítě navýšená o hodnotu zisků za období 2 až 3 let, které podle odhadů centrály příslušný region generuje. V západních Čechách je pak podle Volfa pro nové franšízanty zcela volná také oblast v okolí Karlových Varů. "Oceňujeme kvalifikaci, proto vybíráme uchazeče se zkušenostmi ze dvou oblastí, které spojují náš produkt, a tím je gastronomie a fitness," říká Volf s tím, že důležitější je zkušenost či vzdělání v oblasti zdravé výživy než v gastronomii jako takové. Nicméně centrála je ochotná a schopná nové franšízanty i jejich zaměstnance v obou oborech zaškolit.

Fitness Food Menu se daří v posledních dvou letech i expanze na zahraniční trhy. Aktuálně připravuje otevření nové franšízy v Drážďanech, a současně zkouší nový způsob prodeje fitness pokrmů v bistrech namísto obvyklé dovážky domů. Prioritou pro českou centrálu zůstává nadále také polský trh, kde se jednání protahují kvůli tamní legislativě, a do hry tak podle Volfa stále může vstoupit i další zájemce o tamní masterfranšízovou licenci.