31.01.2018

Podnikání, které uzdravuje

Český franšízový koncept Svět zdraví by se letos měl rozrůst o dalších 20 výživových poraden v ČR, SR, Polsku a Německu.

Česká franšízová síť dietologických poraden Svět zdraví má i v letošním roce v plánu pokračovat v expanzi do zahraničí. "Německý trh je zejména legislativně velmi složitý a prvotní analýza a konzultace s právníky nám zabraly více času, než jsme měli v našem projektovém plánu. Nicméně nepolevujeme a intenzivně připravujeme právní záležitosti tak, abychom na trh mohli ​v nejbližších měsících ​vstoupit," říká Josef Hůla, majitel společnosti Sunkins, která provozuje koncept Svět zdraví. Ten by se letos měl rozrůst o dalších 20 výživových poraden v ČR, SR, Polsku a Německu.

Svět zdraví děti Foto Sunkins

Sunkins se snaží neustále zlepšovat své služby, pořádá také různé speciální akce. "Práce v našem oboru není jednoduchá, panují zde předsudky. Snažíme se obor nutričního poradenství kultivovat a pozvedávat jeho prestiž.​ Budeme např. pořádat největší výživovou konferenci ve střední Evropě," říká Josef Hůla.

Samotný obor se přitom podle Hůly příliš v jednotlivých zemích neliší, jde spíše o právní a hlavně daňový rámec, který je rozdílný pro firmu, živnostníka a svobodné podnikání.​ Svět zdraví se i proto orientuje ve své strategii na výzkum ohledně výživy. "I když se to může zdát neuvěřitelné, tak validních informací o tom, jak funguje strava ve spojení s lidským organismem, je jako šafránu, a i velké studie si často protiřečí," tvrdí Josef Hůla. Od letošního roku mohou klienti Světa zdraví také využít programů na delší období než 12 měsíců. K této změně firmu podle Hůly inspirovali klienti, kteří po ukončení programu často říkali, že by potřebovali docházet do poradny napořád.

Nadstandardní péče jako výhoda při boji s konkurencí

"Mnoho lidí, které trápí nadváha či obezita, si již uvědomuje, že "problémy" s jídlem je budou trápit pořád. A kouč, který jim na cestě za lepším stravováním, a tedy zdravou hmotností, bude pomáhat třeba i několik let, se hodí, a je nedocenitelným průvodcem, motivátorem, ale někdy třeba i tím pomyslným strašákem. ​Tím se výrazně lišíme od konkurence, která obvykle nabízí "snadná a rychlá" řešení​, bohužel s krátkodobým účinkem, případně negativním ovlivněním zdraví," vysvětluje majitel společnosti Sunkins s tím, že meziroční nárůst v celé síti činil loni 25 %. "Znamená to pro nás vyšší důvěru klientů v naše služby a zároveň je to pochopitelně dobré pro majitele provozoven," dodává Hůla.

Nové franšízanty hledá koncept především v menších lokalitách, kde se osvědčil model "majitel či majitelka poradny plus asistentka nebo specialista". Jedná se o menší města s 10 až 20 tisíci obyvatel. Velmi jednoduchý model podnikání počítá s tím, že majitel franšízové pobočky působí zároveň jako pracovník přímo na pobočce. Výhodou je především nízká investice. "Obecně hledáme franšízanty neustále. Buď chceme otevírat v nových lokalitách jako např. Přerov, Cheb, Kroměříž, Šumperk, Vsetín, Sokolov, Nový Jičín), anebo se čas od času stane, že některý franšízant chce zavedenou provozovnu přenechat, např. z důvodu stěhování nebo těhotenství. Nejlepší je nás tedy kontaktovat a zjistit aktuální možnosti," doplňuje Josef Hůla.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank