Gastroranšíza i pro začátečníky

Správný čas na byznys / Podle majitele franšízy FITeat Roberta Šefraného je v současné době nejvyšší čas naskočit na vlnu krabičkového fit stravování. Jeho popularita totiž vzhledem k hektické době stále stoupá.
pondělí
04.09.2023
Franšízový koncept krabičkové diety FITeat působí zatím v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Do dalších regionů chce vstoupit díky franšízantům.
 

Společnost Nuvys Nutrition, která za současnou sítí sedmi poboček FITeat stojí, má více jak 30 let zkušeností v gastropodnikání, přes 12 let se pak pohybuje v oblasti krabičkového FIT stravování. Nyní se rozhodla expandovat do dalších krajů. Pomoci by jim v tom měli franšízoví partneři, kteří nezbytně nemusí mít zkušenosti z gastronomie. V současnosti jedná franšízor se zájemci z Prahy, Plzně a také slovenském Trenčíně.

„Víme, že s našimi znalostmi a zkušenostmi umíme naučit náš byznys mnoho lidí a navíc tak trochu nepolíbený kuchař se nám lépe “tvaruje”. On sám pak nemusí tolik měnit už zajeté návyky ve vaření,“ říká majitel značky FITeat Robert Šefraný s tím, že určité zkušenosti jsou samozřejmě velkou výhodou, která celý proces vzniku a udržení franšízy značně urychlí. Franšíza je tak podle něj vhodná pro ty, kteří ve svém životě prosazují zdravý životní styl a rádi by v této oblasti začali podnikat a zprostředkovat ho pomocí krabiček dalším. Tedy i pro někoho, kdo například dlouhá léta podniká v gastronomii, provozuje restauraci a vzhledem k dnešním neustále se zdražujícím energiím a cenám potravin a jídel v restauracích chce změnu.

Vše potřebné ohledně provozování pobočky FITeat se franšízoví partneři naučí během školení, které franšízor pojal jako komplexní přípravný kurz zahrnující jak určitý teoretický kontext, tak i praktickou část přímo v kuchyni jedné z provozoven. „Jako první musíme samozřejmě naše nové kolegy pečlivě zasvětit do dané problematiky, protože všechny naše recepty vychází ze striktně nastavených nutričních hodnot, aby jednotlivé varianty splňovaly všechna kritéria. Přímo v kuchyni se pak kuchaři zaučují, aby uměli zacházet s postupy vaření a také s moderními způsoby přípravy surovin, které jsou šetrné k zachování všech výživových hodnot pokrmů,“ vysvětluje Šefraný.

Finanční náročnost nového byznysu

Investice do podnikání s franšízou FITeat je dle poskytovatele licence velmi individuální. Vždy se totiž odvíjí od toho, s jakými zkušenostmi a možnostmi franšízant přichází. Pokud přijde uchazeč o licenci, který nemá k dispozici žádné prostory ani vybavení, musí nejprve začít s nimi a vybavením kuchyně, což je podle Šefraného jak časově, tak i finančně náročné. Příležitost stát se součástí sítě však mají i ti, kteří do podnikání s touto franšízou přijdou s již provozuschopnou kuchyní, ve které bude zapotřebí jen pár úprav. Ty se většinou týkají v typech používaných zařízení. V takovém případě je pak investice nižší.

Za licenci, která franšízantovi zajistí územní exkluzivitu a přístup k velkoobchodu FITeat zaplatí uchazeč mezi stem až milionem korun bez DPH. V přípravě nutnosti vybudovat zcela nový prostor, se výše investice pohybuje okolo 1 až 2 milionů Kč, což v oblasti gastronomie zdaleka není vysoká částka. 


Rebranding / FITeat prošla změnou názvy značky, a to z původního názvu DietFit.