21.06.2010

V Austrálii je téměř každý obchod franšízový

říká Jan Brejcha Business Developmnet Manager Australského obchodního oddělení pro ČR a SR.

Jste zástupcem australských franšízových značek, jak se vyvíjí franšízový trh tam?
V Austrálii je franchising považován za velmi důležité odvětví, ve kterém 1100 franšízových konceptů zaměstnává 700 tisíc osob. Roční obrat tohoto "průmyslu" dosahuje úctyhodných 2 mld. Kč. V posledních letech růst obratu dosahoval průměrně 15%. Austrálie, jako postindustriální země, svou ekonomiku rozvíjí především v oblasti služeb a lidského kapitálu. V Austrálii si ani neuvědomíte, že se stravujete, nebo nakupujete v obchodě, který je součástí franšízové sítě. Když procházíte obchodním centrem, téměř každý obchod je franšízový - opravny obuvi, "myčky" domácích mazlíčků, prodej izolace koupelen, zasilatelské služby….

U nás již některé franšízy fungují, jaké další chystáte?
V ČR funguje bohužel jen několik australských konceptů - kavárny Gloria Jean´s, pekárny Mamuska The Cheesecake Shop a "myčky" pro domácí mazlíčky Metro Dogs. Myslím, že to neodpovídá potenciálu a zajímavosti mnoha konceptů pocházejících z Austrálie. V současné době se o český trh zajímají např. koncepty Chocolate Graphics - výroba čokolád s potiskem z čokolády, Sunshine Kebabs - moderní pojetí prodeje kebabu, Spanish Doughnuts - tradiční "španělské koblihy" prodávané netradičně, Howards Storage World - prodejny úložných řešení pro domácnost, které mě ohromily.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank