Výhody franchisingu pro franchisanty

Čtvrtek
18.03.2010
Franchisant, který se připojí k franchisingovému systému, může získat celou řadu výhod. Pojďme se na ně podívat podrobněji.
 

1. Známá značka
Franchisant působí v rámci známé a zavedené značky, zažité v sociálním prostředí. Díky tomu je snazší oslovit a získat zákazníky. Může také těžit z dobrého jména, ochranné známky, autorského práva, obchodního tajemství a vlastnických procesů a receptů, které náleží do systému.

2. Osvědčená koncepce
Přímý prospěch z přistoupení k franchisingové síti má franchisant především v přístupu k know-how nebo již hotovému receptu „jak úspěšně podnikat.“ S relativně malým kapitálem franchisant získává ekonomický recept, který by jinak musel nákladně vytvořit sám.

3. Podpora franchisora
Franchisor podpoří franchisanta, aby mohl dosáhnout stejných výsledků jako franchisor (jak jen to je možné). Podpora franchisora se může týkat mimo jiné:

  • vyhledání vhodného umístění a vhodných prostor
  • pomoci franchisantovi v počátku podnikání
  • pomoci při stanovení přiměřené úrovně a druhu zatowarowania
  • školení franšízanta a jeho zaměstnanců v oblastech jako např. podnikání, všechny metody výroby a zpracování zboží, účetnictví, obchodní řízení, marketingu a propagaci, merchandisingu aj.

4. Nápověda pro nezkušené
Typické je, že franchisant nemá zkušenosti v oboru, ve kterém bude podnikat. Vzhledem k tomu obdrží od franchisora připravenou počáteční a trvalou pomoc. Případný nedostatek základních znalostí je doplněn tréninkovým programem. Franchisant také obdrží operační manuál, ve kterém je podrobně vysvětlen, jak vést své podnikání. Navíc, franchisor obvykle disponuje maximálním množstvím informací o trhu a má zkušeností, o které se dělí se svými partnery.

5. Nižší riziko, vyšší jistota
Přímý prospěch z přistoupení k franchisingové síti je snížení rizik spojených s chodem podniku a podnikáním jako takovým. To mimo jiné zvyšuje jistotu franchisanta v obchodních vztazích a jednáních s dodavateli (včetně finančních institucí a státu). Výzkum a zkušenosti západních trhů ukazují, že počet úpadků společností působících v rámci franchisových systémů je podstatně nižší než u těch, které jednají na vlastní pěst.

6. Výhody reklamních a propagačních akcí, které franchisor pořádá celostátně
Franchisant jako jediný obchodník by si nikdy nemohl dovolit koupit velkou reklamní kampaň v médiích na celostátní úrovni. Také by to nemělo ekonomický smysl v malém měřítku. Vstup do franchisingové sítě mnoha franchisantů, umožňuje jedinému příjemci využívat úspor z velké reklamní kampaně pořádané franchisorem pro celou síť.

7. Lepší podmínky s dodavateli a zásobovateli
Franchisor vyjednává smlouvy s dodavateli pro celou síť (např. síť McDonald´s). Je schopen dosáhnout daleko výhodnějších podmínek, než by mohl vyjednat i ten nejefektivnější vyjednavač jednající pouze sám za sebe.


Lenka Nováková
Franšízový poradce

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017