Ještě než se rozhodnete

Čtvrtek
18.03.2010
Ještě než se rozhodnete, že se stanete franchisantem, proveďte následující kroky:
 

1. Zamyslete se nad tím, jaký produkt nebo službu chcete poskytovat:

  • Neignorujte vlastní individuální preference, avšak z druhé strany mějte na paměti, že možnost dosažení zisku musí být základním kritériem vaší volby
  • Není všechno zlato, co se třpytí!

2. Proveďte průzkum potenciální poptávky na produkt nebo službu, kterou chcete nabízet na trhu, na němž budete působit:

  • Nikdy nespoléhejte výhradně na informace poskytnuté potenciálním franchisorem
  • Promluvte si s konkurencí potenciálního franchisora

3. Určete finanční prostředky, kterými se můžete podílet na franchisingovém podnikání:

  • Buďte připraveni si na jistou dobu utáhnout opasek, ale neriskujte celý svůj majetek. Franchising snižuje riziko neúspěchu, avšak nikdy jej neodstraňuje úplně!

4. Po franchisorovi požadujte informace o:

  • zkušenostech franchisora a vedoucích personálu s podnikáním
  • aktuálním a plánovaném počtu franchisantů
  • Vašich předpokládaných příjmech a údajích, jaký počet dosavadních franchisantů tuto nebo podobnou výši příjmů dosáhl
  • výši vstupního poplatku, poplatcích v průběhu spolupráce (průběžné poplatky) a výši příspěvků do marketingového fondu
  • celkové částce Vaší investice
  • rozsahu podpory poskytované franchisorem (vstupní služby a průběžné služby)
  • doby platnosti Franchisingové smlouvy
  • podmínkách, za kterých můžete požadovat prodloužení nebo vypovězení franchisingové smlouvy
  • podmínkách, za kterých můžete převést na třetí osobu vlastní práva a povinnosti vyplývající z franchisingové smlouvy
  • počtu vypovězených a prodloužených franchisingových smluv
  • probíhajících soudních a správních řízení, jehož účastníkem je franchisor

Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017