18.02.2013

10 let na trhu

Řetězec Electro World otevře novou prodejnu v Centru Černý Most. Jak říká nově zvolený finanční ředitel Michal Berg, společnost očekává další pobočky i formou franchis.

Jak se dařilo firmě Electro World?

Rok 2012 jsme v Electro Worldu vyhodnotili jako velmi úspěšný. Oslavili jsme 10. výročí působení na tuzemském trhu, vykázali jsme za fiskální rok 2011/2012, končící 30. dubna 2012, meziroční nárůst tržeb v České republice o téměř 20 % a na Slovensku jsme v říjnu otevřeli novou bratislavskou prodejnu.

berg

Electro World vykázal za fiskální rok 2011/2012, končící 30. dubna 2012, meziroční růst tržeb o 20 %. V Bratislavě otevřel novou prodejnu. V březnu otevře další prodejnu, tentokrát v Centru Černý Most v Praze, která bude mít 2200 m2.

Podařilo se Vám rozšířit počet franchisových poboček v ČR a na Slovensku?

V minulém roce jsme počet franchisových poboček v ČR a na Slovensku nerozšířili, zatím jsme tento koncept testovali. Nyní jsme ho vyhodnotili jako úspěšný, a proto s potenciálními partnery jednáme o otevření několika dalších franchisových poboček.

Jaký je o Vaši franchisu zájem? Chystáte u podmínek nějaké změny?

V Electro Worldu registrujeme zvýšený zájem o možnost spolupráce formou franchisy. Electro World může totiž franchisantovi přinést velké úspory na marketingové kampaně, má velice silnou vyjednávací schopnost s dodavateli, a tak může zajistit cenově dostupnější produkty nebo například exkluzivní nabídky. Takových výhod proč spolupracovat s Electro Worldem bychom našli jistě mnoho.

Co by měl potenciální franchisant splňovat?

Případné spolupracovníky si v Electro Worldu pečlivě vybíráme. Chceme, aby to byl zkušený prodejce elektro sortimentu, aby měl prodejnu, která velikostně odpovídá našim požadavkům, to znamená prodejní plocha nejméně 500 metrů čtverečních a dále dostupnost pro naše zákazníky. Prodejna musí být ve městě, které nás zajímá, s dobrou spádovou oblastí. Konkrétní kritéria však bohužel nemůžeme prozradit, abychom neodkryli konkurenci svoji strategii.

Jakou máte strategii pro tento rok? Plánujete další expanzi?

Electro World chce pokračovat v nastavené strategii nabízet nejširší sortiment zboží za přiměřené ceny včetně kompletního portfolia služeb (pojištění výrobků, doprava), a tak i nadále plánujeme investovat do přeměny našich prodejen, aby se u nás zákazníci cítili dobře, a hlavně do rozvoje a vzdělávání našich zaměstnanců. I v následujících letech chceme nadále růst a otevírat další prodejny. Hned na jaře 2013 například otevřeme novou obrovskou prodejnu v Praze v Centru Černý Most, bude mít 2200 metrů čtverečních prodejní plochy. Co se týká franchis, tak momentálně jednáme s více subjekty. Očekávám proto, že otevřeme i několik dalších poboček formou franchisy.

Jak se daří Vašim kamenným pobočkám vzhledem k tomu, že v současné době se více rozvíjí koupě elektroniky na internetu?

Electro World je multikanálový prodejce. Máme kamenné prodejny, e-shop, prodáváme i přes call centrum. Velmi důležitá je také služba "collect at store". To znamená, že objednáte zboží na e-shopu a vyzvednete si jej ještě týž den v jakékoliv prodejně. Zákazníci u nás běžně nakupují tak, že přijdou do kamenné prodejny, vyberou si zboží, pak si jej vyhledají na internetu, srovnají s cenami jiných prodejců, objednají a pak si pro něj přijedou zpět k nám na prodejnu. Je zkrátka na nich, jaký prodejní kanál preferují a jak v Electro Worldu nakoupí.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank