20.06.2013

Sportem k zisku

Sportovní řetězec Intersport vzdoruje konkurenci na trhu. Do dvou let plánuje otevřít nejméně 4 prodejny.

Češi milují sport a neváhají za něj utrácet peníze. Dokazuje to i zvyšující se konkurence na trhu řetězců se sportovním oblečením. Síť Intersport, která se rozvíjí i pomocí franchisových partnerů, však úspěšně konkurenčním tlakům odolává a daří se jí zvyšovat tržní podíl. Během dvou let hodlá Intersport otevřít v ČR nejméně další 4 nové prodejny, načasování ale bude záležet na rychlosti a úspěšnosti developerů v rozpracovaných projektech.

prodejna intersport zbozi Foto Intersport

Síť obchodů se sportovním zbožím Intersport provozuje v ČR 36 obchodů, z čehož 13 je v rukou franchisantů. Na Slovensku se nachází 29 franchisových obchodů.

Další rozvoj by Intersport rád podporoval hlavně přes franchisové partnery. A to se mu daří, protože potenciální zájemci se mu neustále ozývají, k čemuž nemalou měrou pomohl i portál Franchising.cz. „Náš koncept Intersport láká bývalé manažery v obchodní branži, bývalé či ještě aktivní sportovce, ale i ty, kteří by rádi rozšířili svoje aktivity mimo doposud vedenou franchisovou komoditu. Vzhledem k jisté finanční náročnosti každého projektu, se však tímto okruh zájemců přirozeně redukuje,“ přibližuje zájemce manažer partnerských prodejen Jiří Vodehnal. Zájem je především o půjčovny Intersport Rent pro horské oblasti, z nichž zatím funguje 1 pobočka, ale jednání o dalších právě probíhají.

Aktuálně provozuje Intersport u nás 23 vlastních a 13 franchisových obchodů. Trh se sportovním oblečením je v ČR postupně nasycován a mimo velkých hráčů jako Hervis či Sportisimo jsou konkurencí i specializované sítě obchodů na určité sportovní aktivity. Zákazníci už necílí jen na sportovní zboží, ale také na prodejní servis a profesionalitu. Situace je jiná na Slovensku, kde Intersport provozuje 29 franchisových prodejen. „Franchisové obchody mají na slovenském trhu zásadní podíl na obratu v prodeji sportovního vybavení. Na těchto prodejnách lze pro nás jasně deklarovat úspěšnost našeho franchisového systému,“ uzavírá Jiří Vodehnal.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank