13.07.2015

Změna pravidel pomohla

Nejen o tom, jak se v poslední době rozšířila členská základna České asociace franchisingu, jsme si povídali s její výkonnou ředitelkou Petrou Ritschelovou.

S jakými plány vstoupila Česká asociace franchisingu do letošního roku?

Stejně jako tomu bylo v předchozích letech, je jedním z cílů asociace popularizovat franšízing, vzdělávat odbornou a laickou veřejnost. Již několik let se ČAF daří udržovat pozitivní vztahy nejen s novináři a redaktory. Proto se můžete častěji setkat s tištěnými, ale i on-line články s tématikou franšízingu. Dále si stanovila rozšířit svoji členskou základnu a naplánovala několik akcí nejen pro své členy. Jedná se o pracovní snídaně, networkingové setkání, nebo výroční konferenci FRANCHISING FORUM 2015. Asociace nyní připravuje novou aktivitu, kterou představí na výroční konferenci v září v Praze.

CAF Petra Ritschelova

V průběhu prvních šesti měsíců přijala Česká asociace franchisingu šest nových členů. Podle Petry Ritschelové, výkonné ředitelky ČAF, zájem o vstup do Asociace sílí.

Daří se jí tyto cíle naplňovat?

Myslím si, že ano. Podnikání pod zavedenou značkou je stále atraktivní. Obrací se na mě zájemci o bližší informace k franšízingu, hledají odbornou spolupráci v rámci rozvoje svého podnikání prostřednictvím franšízingu. Zpravidla to bývají společnosti, které již nějakou dobu podnikají a nyní by svoji maloobchodní síť rády převedly na franšízu. Nebo naopak mají podnikatelský plán a chtějí ho realizovat pomocí franšízingu. Zde přichází na řadu odborná pomoc poradců a advokátů, které asociace sdružuje. V průběhu prvního pololetí jsme přijali 6 nových členů, z čehož mám upřímnou radost. Zrealizovali úspěšnou pracovní snídani a připravili podzimní akce.

Od začátku roku zvýšila asociace počet svých členů. Kolik jich bylo?

Přijali jsme šest nových členů, kdy polovina z nich je řádných a druhá přidružených. Těší mě zájem o naši asociaci. Řádní členové jsou dva zástupci mezinárodních franšízových konceptů a jeden je tuzemský. Do asociace vstoupil slovenský gastronomický koncept Mr. KEBAB, který by rád zahájil expanzi i u nás. Druhým mezinárodním konceptem je pak Expense Reduction Analysts (ERA). Jde o poradenskou společnost specializující se na snižování provozních nákladů v oblastech, které nejsou zásadní ve vztahu k základním činnostem firmy. Třetím řádným členem je tuzemský koncept EXTÉRIA, který pomáhá podnikatelům a státním institucím se zajištěním komplexního poradenství v zákonné povinné oblasti bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (BOZP) a požární ochraně (PO). Spolupráci s asociací zahájily i tři společnosti z různých oborů. První z nich je eurodata, která nabízí kontrolní a reportní systém, do něhož je zahrnuto více než 10 tisíc obchodních míst v celé Evropě. Druhou pak SMART BUZZ, mladá česká společnost s vizí stát se předním evropským startup inkubátorem. Dalším přidruženým členem je poradenská kancelář LTA poskytující integrované právní, daňové a účetní poradenství a auditorské služby tuzemským i zahraničním klientům.

Členská schůze ČAF schválila úpravu členských poplatků. Myslíte si, že i toto mohlo stát za růstem členské základny?

Určitě ano. Považuji za přínosné odstupňování členského příspěvku pro řádné členy z řad franšízových konceptů podle počtu franšízových poboček. Nyní mají možnost se zapojit i začínající franšízové koncepty, pro které byl jednotný poplatek při zahájení činnosti příliš vysoký. Franšízing je vhodný pro malé a střední podnikání a touto změnou asociace tento druh podnikání určitě podpoří. Jsem ráda, že se nám tímto daří naplňovat dlouhodobé cíle asociace a věřím, že se členská základna do konce roku ještě rozroste.

Jaké akce členy asociace v nejbližší době čekají?

Akce ČAF jsou samozřejmě ve většině přístupné i nečlenům. Momentálně asociace ve spolupráci s Česko-německou obchodní a průmyslovou komorou a Německou franchisovou asociací připravuje již 13. ročník výroční konference FRANCHISING FORUM 2015. Jednodenní konference, která se koná 30. září 2015 v Praze poskytne účastníkům mnoho zajímavých informací o tuzemském franšízovém, ale také o sousedním německém trhu a je zaměřena na interní a externí komunikaci a to nejen ve franšízingu. Zástupce komory seznámí účastníky konference s problematikou interkulturní komunikace s německými obchodními partnery. Součástí konference jsou i dvě panelové diskuse se zástupci z řad franšízových konceptů. O zkušenosti v praxi se podělí národní, ale i mezinárodní franšízové koncepty. Řeč bude například o tzv. Radě franšízantů, využití sociálních sítí, nebo důležitosti informačního systému franšízové sítě. Dále jsou na naplánovány dvě pracovní snídaně, které jsou určeny nejen pro zástupce franšízových konceptů.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank