20.04.2016

O2 ruší partnerské obchody

Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.

Telekomunikační společnost O2 plánuje převést všech osmdesát partnerských obchodů z celkových sto padesáti pod svou kontrolu. Tento krok je motivován především snahou zlepšit prodejní výsledky a zabránit přílišné fluktuaci zaměstnanců. Tři sta padesáti konzultantům pracujícím v těchto obchodech bude nabídnuta zaměstnanecká smlouva.

O2 prodejna interiér Foto O2

Společnost O2 se rozhodla letošní rok od partnerského modelu kompletně odstoupit. Změna se týká 80 prodejen po celé republice.

Důvody, proč se společnost k tomuto kroku rozhodla je podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové několik. „Zaměstnancům chceme nabídnout dlouhodobou perspektivu, aby ve firmě chtěli zůstat. Ze zkušeností víme, že kmenoví zaměstnanci jsou mnohem loajálnější a  fluktuace je u nich o 50 % nižší. Zaměstnanci budou mít také větší šanci kariérního posunu v rámci celé společnosti,“ sdělila portálu Franchising.cz Pecháčková s tím, že dalším důvodem je, že díky systému řízení kvality a výkonu má O2 na značkových prodejnách lepší prodejní výsledky. „Dlouhodobě vidíme na těchto prodejnách větší zákaznickou spokojenost. Ze změny tak budou kromě zaměstnanců profitovat i zákazníci,“ říká Pecháčková.

Rozhodnutí O2 postupně zrušit partnerské obchody je motivováno především rozhodnutím nového vedení O2 omezovat náklady. S nástupem krize 2008 začala společnost snižovat výdaje hledáním externích dodavatelů, což se v případě partnerských obchodů projevilo větší fluktuací pracovníků a s tím spojenou nižší kvalitou služeb. Dalším faktorem mohla být i skutečnost, že O2 nedokázala partnerům poskytnout stejnou podporu a podmínky jako vlastním obchodům. Z toho důvodu mohlo být na partnerských prodejnách složitější vytvářet pracovníkům dostatečně motivující prostředí. Vedení společnosti nyní přehodnotilo strategii a přechází na centrální systém řízení, který se ukazuje jako administrativně a ekonomicky efektivnější.

Na českém trhu mobilních operátorů funguje kromě O2 ještě Vodafone a T-Mobile. První z nich se ke krokům ostatních operátorů veřejně nevyjadřuje. Z veřejně dostupných zdrojů však vyplývá, že Vodafonu, který jako O2 využívá partnerské spolupráce, se podařilo i díky ní vybudovat sto dvacet osm poboček. Společnost T-Mobile, stejně jako Deutsche Telecom, využívá rovněž služeb partnerských obchodů a považuje je podle vyjádření tiskového oddělení za úspěšné. Jaký bude mít rozhodnutí O2 konkrétně vliv lze nyní těžko předvídat, dá se nicméně předpokládat, že v rámci konkurenčního boje budou i zbývající dva operátoři chtít zvyšovat úroveň zákaznických služeb ve vlastních obchodech a centrech.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank