29.09.2016

Auto-moto na dobré vlně

Síť autoservisů BestDrive oslavila 20 let na franšízovém trhu. Mezi další rostoucí značky z oblasti automobilového obchodu patří servisy Euromaster nebo čistírny vozů MaxDrive.

Automobilový trh zdaleka neznamená pouze prodej vozidel. Zahrnuje totiž také navazující technické a obchodní služby. Firmy poskytující servisní služby motoristům přitom mají již dlouhou tradici nejen v rámci budování vlastních, ale i kvalitních franšízových systémů. Zákazník si tak často ani nevšimne, že právě využil služeb franšízové pobočky renomované sítě.

NO-H2O Foto NO-H2O

Podnikatelům, kteří by chtěli podnikat s autodoplňky či motorovými oleji je k dispozici licence firmy LucArt. Ti, kteří chtějí podnikat ekologicky, zase mohou využít revoluční metody čištění bez vody konceptu NoH2O.

Počátky franšízingu v oblasti autoservisů sahají do devadesátých let minulého století. To dokládá první franšízová pobočka autoservisu BestDrive, která zahájila provoz právě před dvaceti lety. Franšízantem, který jako první začal podnikat v rámci tehdejší sítě Barum (později přejmenované na BestDrive), byla pelhřimovská společnost CIME. „Strategické spojení pro nás bylo určitě výhodné. Pokud mohu naši dvacetiletou spolupráci hodnotit zpětně, rozhodli jsme se správně. Franšíza se nám osvědčila. Trochu jsme měli obavu ze změny jména sítě – ze známého Barumu k novému BestDrive. Ale čas ukázal, že to bylo správně,“ bilancuje spolupráci jednatel společnosti Petr Král.

BestDrive je na tuzemském trhu největší sítí pneuservisů a autoservisů. Provozuje ji společnost ContiTrade Services, která je stoprocentně vlastněna společností Continental Barum. Vlastní síť tvoří aktuálně 66 vlastních provozoven a bezmála 100 franšízových prodejen a servisů.

V České republice má koncept podle jednatele společnosti ContiTrade Services Karla Kučery ambici patřit i nadále mezi přední poskytovatele auto-pneuservisních služeb a chce rovněž do budoucna rozvíjet svůj franšízový koncept. „Potřeby zákazníků se neustále mění a zásadním způsobem ovlivňují naše podnikání. Být blízko zákazníkovi tak není jen klišé, ale nutnost. A to jak přes fyzické pokrytí sítí prodejen nebo třeba nabídkou mobilních služeb,“ komentuje specifika konceptu a probíhající změny Karel Kučera s tím, že servisní síť poskytuje kromě dodávky zboží a komplexního řešení i odborné služby a online objednávání.

BestDrive ovšem není jedinou společností, která dokáže zákazníkům poskytovat komplexní služby. Mezi přední firmy v oboru se řadí rovněž Euromaster, který poskytuje jak autoservisní, tak pneuservisní služby po celé Evropě, kde má 2380 poboček, z toho je 920 franšíz. V rámci českého trhu provozuje Euromaster 22 franšízových autoservisů. Silné zastoupení v celosvětovém měřítku má i síť Bosch Car Service provozující ve světě 16 tisíc autoservisů. Na tuzemském trhu se nachází 81 servisních míst a podnikatelům usilujícím o spolupráci nabízí centrála partnerství fungující na principech franšízingu.

Na automobilový trh jsou navázány také franšízy, které nabízí čistící služby nebo doplňkový prodej automobilového vybavení. Mezi koncepty zabývající se čištěním aut patří automyčka Express (17 poboček), specialista na čištění párou MaxDrive (10 mobilních jednotek) nebo nový, původem irský koncept čistění vozů bez vody NoH2O (5 vlastních provozoven). Zájem o český trh projevil nedávno také polský LucArt, který jako distributor motorových olejů a autodoplňků momentálně vede jednání se dvěma tuzemskými zájemci o licenci a v blízké budoucnosti by tak měl začít nabízet produkty i českým zákazníkům.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank