26.10.2016

Podnikání s autovýrobky

Největší polský řetězec automobilových prodejen LucArt Automotive nabízí českým podnikatelům franšízové licence. Minimální rozloha obchodních prostor je 50m².

Vzhledem k rostoucímu motoristickému průmyslu roste i poptávka po kvalitních automobilových výrobcích. Toho chce využít společnost LucArt Automotive, která je v domovském Polsku největším řetězcem specializovaných maloobchodních prodejen. Se svým sortimentem, který zahrnuje motorové oleje, autobaterie nebo nabíječky, nyní usiluje proniknout i do Česka. „Momentálně probíhají jednání s několika společnostmi. Dokud jednání nebudou uzavřena, nebudeme zveřejňovat podrobnější informace,“ komentuje současný stav jednatel společnosti Łukasz Kłosowski.

LucArt Automotive Foto LucArt Automotive

Počáteční investice do franšízového obchodu se vždy odvíjí od aktuální situace na trhu a od cenových relací. Musí ale pokrýt náklady spojené s pronájmem prostor, základním vybavením a také s prvotním nákupem zboží od centrály.

Pro expanzi na český trh se LucArt Automotive rozhodl na základě údajů o prodeji a průzkumu trhu, který potvrdil stabilní poptávku po automobilových výrobcích. Zájem povzbudily také rostoucí počty maloobchodních a velkoobchodních zákazníků z České republiky ve Slezsku, kteří si polské prodejny LucArt vybrali jako svá hlavní dodavatelská centra. V současnosti provozuje LucArt 17 obchodů, z čehož je 11 franšízových. „Poslední období bylo převážně o řešení právních náležitostí. Celý proces dopadl úspěšně a společnost může začít v Česku podnikat. Momentálně také probíhají přípravné práce na zahájení provozu českého skladu,“ říká Łukasz Kłosowski.

Franšízanti získávají od centrály podporu při hledání vhodného místa nové provozovny a k dispozici je jim rovněž přístup k interním systémům firmy. Každý nový obchod bude také umístěn na největších e-portálech. Ideální kandidát by měl mít schopnost řídit vlastní podnikání a být připraven převzít za obchod plnou odpovědnost. Měl by disponovat vlastním, případně pronajatým obchodním prostorem o rozloze alespoň 50 m² a výhodou, nikoli však nutnou podmínkou, je i předchozí zkušenost z automobilového průmyslu.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank