Rok 2016 ve franšíze

Příkladem nové zančky, která chce zaujmout originální myšlenkou, je systém NoH2O, který nabízí službu čištění aut prostřednictvím speciálních přípravků bez vody.
Úterý
27.12.2016
Letošní rok byl pro český franšízový trh opět ve znamení dalšího rozvoje. Připomeňme si ty nejzajímavější události, co Vám Franchising.cz přinesl.
 

Rok 2016 je u konce a tak je zcela na místě se zastavit a trochu bilancovat. Děláme to všichni a není tedy důvod neohlédnout se zpět a nezrekapitulovat si, co zajímavého se letos stalo ve franšízingu.

Velkým tématem jako v předešlém roce i nadále zůstávala transformace České pošty, která se rozhodla většinu svých poboček převést na franšízové v rámci projektu Pošta Partner. Po nutných úpravách konceptu co se rentability a rozsahu služeb týče to vypadá, že státní podnik vykročil správným směrem. V následujícím období se ukáže, která místa jsou provozuschoná a výdělečná i v rukou partnerů.

Podobnou cestou má v plánu vydat se v České republice i fastfoodová síť McDonald´s. Chce totiž pokračovat v převádění svých restaurací do rukou franšízových partnerů. Dle vyjádření společnosti totiž restauracím se zlatými obloučky svědčí individuální přístup českých podnikatelů. Strategií McDonald´s je více než 70% podíl franšíz v Česku i dále navyšovat.

I v příštím roce vyjde Report Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízoví partneři. Patří mezi ně například slovinský Optiprint, původem finská značka oblečení pro děti Skibi nebo kosmetická firma ENII-NAILS.

Z českých značek se nově prostřednictvím franšízantů usiluje rozvíjet originální koncept kaváren Café Budík, který nabízí pralinky a marcipánové produkty spolu s nápoji, které jsou vyráběny výhradně z vlastních zdrojů. Speciálně vytvořené menu tak neobsahuje žádný značkový nápoj.

Z Polska na tuzemský trh přišly značky jako BikeCafé, jejímž prostřednictvím lze získat licenci na pojízdné kavárny, nebo na polském trhu rostoucí systém pro prodej dětského oblečení 5.10.15. Ten neprodává pouze dětské oblečení přizpůsobené fázím jejich vývoje, ale také dětské doplňky. V neposlední řadě přichází i prodejce elegantních bytových doplňků DUKA, který se svými výrobky slaví velké úspěchy nejen v Polsku, ale i ve Švédsku, kde značka původně vznikla.

Kromě nových značek vstupujících na trh jsme zaznamenali také expanzi českých konceptů. Kromě značek jako je ORION – český obchod pro domácnost nebo Svět zdraví, které se rozvíjí v zahraničí, přinesl tento rok také rozšíření fastfoodové sítě Bageterie Boulevard do Německa, když od října 2016 provozuje vlastní pobočku v saských Drážďanech. Výběr této lokality nebyl podle vedení firmy náhodný. Nachází se totiž v blízkosti českých hranic a společnost ji tak může využít jako testovací místo před chystaným otevřením dalších restaurací v Lipsku a v Berlíně, které má následovat v roce 2017.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017