Naše franšízy jsou vždy výjimečné

Pro nás je základ také vzdělaný a proškolený personál, pokud ten chybí, místo ani perfektní marketing nepomohou. I kdybychom neudělali sebemenší chybu, tak pokud na konci selže klíčový článek, kterým je člověk v ordinaci, byla celá naše práce zbytečná. Bez znalosti tohoto faktu nemá žádná spolupráce význam.
pondělí
10.07.2017
Salony estetické medicíny Amaryllis by do 10 let mohly být v každém českém městě, popularita našich služeb stále roste, říká marketingový ředitel Juraj Slovák.
 

Začátkem roku se stal součástí vašeho konceptu herec a moderátor Tomáš Krejčíř, který si pořídil licenci pro své studio v Mladé Boleslavi. Máte zprávy o tom, jak se mu daří pod značkou Amaryllis?
Daří se jim dobře, o čemž svědčí napřklad fakt, že nedávno dokoupili do svého salonu nové přístroje. Myslím si, že je spokojený. Jsme v podstatě neustále v kontaktu, spolupráce s Krejčířovými je trochu specifická. Nicméně my se snažíme, aby každá naše franšíza byla svým způsobem výjimečná. Chceme, aby salon zapadl co nejlépe do okolí. Proto děláme franšízantům vždy podnikatelský plán. Zjistíme tak, jak velká je v okolí konkurence. Snažíme se franšízantům poskytnout vše, co potřebují k podnikání, aby bylo úspěšné.

Každý franšízant si ale může domluvit sám, co mu vyhovuje? Nemáte pravidla striktně daná?
My nejsme jako McDonald’s, naši franšízanti nemusí mít určitý typ lednice nebo pultu, máme to postavené celé trošku jinak. Například na malém městě je nesmyslné, aby hned na začátku vyplácal franšízant hromady peněz za vybavení, naskladnění a marketing. Řídíme se v tomto směru především konkurencí v regionu, franšízantům se snažíme vyjít vstříc i v tom, aby se od ní nějakým způsobem odlišili.

My jsem trochu specifičtí již tím, že nejsme ani plastická chirurgie, ani kosmetika. To nám uvolňuje pole působnosti. Systém, do něhož Amaryllis spadá, je i ve světě jedinečný, neboť se na něm podíleli kromě jiného také špičkoví lékaři a odborníci. Samozřejmě, že se občas objeví někdo, kdo nás kopíruje. S tím ale nemůžeme nic dělat, a vlastně ani nechceme. Pokud se objeví někdo, kdo stejně jako my chce propagovat přirozenou krásu, a žádnou přeplastikovanou, tak s ním stejně nic nezmůžeme.

Kolik chcete letos otevřít franšíz?
Máme v plánu více projektů, nicméně prvního října by se měla otevírat franšíza v Brně, prvního listopadu pak Folmava. Na Slovensku je v plánech Nitra, a máme poptávku z Trnavy. Zájemců je stále docela dost. Také ještě letos plánujeme návrat do Českých Budějovic, odkud náš franšízant odešel. Byl to Rus, a jak došlo k ochlazení našich vztahů s Ruskem, tak nedostal povolení, a veškerá obchodní jednání byl donucen uzavřít.

Plánoval jste franšízu v každém českém městě. Za jak dlouho je podle vás takový plán realizovatelný?
Ten plán je realizovatelný podle mě přibližně do 10 let. Začínali jsme v období recese, a nyní vidíme, že trh se uvolňuje, a je to vidět i na poptávce po nových franšízách. Přesto je ale poměrně složité celou síť postavit.

Motivujete nějak speciálně své franšízanty?
Franšízing by mělo být tzv. ověřené podnikání. Každého franšízanta může posunout spolupráce o až 7 let dopředu, které by jinak strávil získáváním zkušeností, a podobně. Když se ale podívám na některé sítě, tak franšízanti platí, platí, stále něco platí, ale výhody z toho kolikrát takřka žádné nemají. My jsme se pokusili postavit náš koncept úplně naruby.

U nás se neplatí za sdílené jméno a know-how, neplatí povinné měsíční odběry materiálu. A přesto jsou poměrně vysoké, protože o naše služby je jednoduše reálný zájem. Naše franšízanty k nim nikdo nenutí - kromě spokojené klientely. Tím pádem oni rádi nakupují více materiálu, protože si pak více vydělají. Spokojení jsou všichni včetně nás, především ale zákazníci.

Samozřejmě, že lidský faktor není dokonalý, a nakonec vždy rozhoduje. Nicméně my za splněných daných podmínek umíme garantovat franšízám předem i měsíční obrat a zisk. Naše činnost je vysoce zisková, ale stojí za ní spousta práce a času, bez nichž to prostě absolutně nejde. A to je třeba si uvědomit a přijmout jako fakt. Peníze se nikdy nesypou odnikud. U nás musí být franšízant i do určité míry odborníkem, a to je asi nejzávažnější problém. Pokud nedokáže odhadnout zákazníky, poznat jejich problémy, a nedokáže jim citlivě a fundovaně poradit, úspěch se nikdy nedostaví.

Váš obor prochází rychlým vývojem, jaké máte v nabídce čerstvé novinky?
Budeme například zavádět miniinvazivní lifting očních víček. Už děláme pokusy, a máme radost, že metoda funguje. Je určená pro vylepšení okolí očí bez chirurgického zásahu, vrásky kolem úst, a podobně. Další novinky si necháme pro zákazníky a franšízanty. Náš obor jako takový je ale stále velmi perspektivní.

Klasická kosmetika je mrtvá, a estetická kombinovaná (neinvazivní a mini invazivní) péče ji nahrazuje. Navíc lidé také již nechtějí být příliš upravovaní plastickým chirurgem, vzniká pak tzv. plastiková tvář. Proto se hledají způsoby, aby vzhled byl upravený, ale zároveň co nejvíce přirozený. Věk se stále prodlužuje, každý chce vypadat dobře, takže o budoucnost estetické medicíny strach opravdu nemám.