01.11.2017

Extra franšíza na extra služby

Stěhování, uklízení i hodinový manžel. Expandující franšízová síť Extra služby nabízí licenci pro podnikání od 800 tisíc korun.

Dodržování know-how, spolehlivost, pracovitost, dochvilnost. To jsou jediné 4 podmínky, které musejí splňovat noví franšízanti neustále se rozšiřující sítě Extra služby. Ta ve svém portfoliu nabízí hned tři druhy franšízové licence na tři druhy podnikání v oblasti služeb: stěhování, uklízení a tzv. hodinový manžel. Poté, co tyto koncepty majitelé franšízové sítě sloučili dohromady, fungují všechny typy služeb pod jednou centrálou. Cílem bylo vyjít vstříc zákazníkům, kteří potřebují například stěhovat i uklízet současně, a společnost Extra služby jim tak může již nabídnout celkovou péči v závislosti na centrálním systému přidělování zakázek.

Franšízanti Extra služeb navíc mají v jednotném systému více možností ke vzájemné spolupráci, kdy si mohou navzájem předávat klienty například i v rámci jednoho regionu. Franšíz na stěhování funguje aktuálně v ČR celkem 12, dalších 15 se jich věnuje uklízení, a 7 má v nabídce služby nazvané hodinový manžel. Do konce roku přibude v síti také nová pobočka Extra uklízení v Plzni. "Největší zájem je o franšízy na úklid, nejlukrativnější je pak z hlediska výdělků stěhování. A popelkou je hodinový manžel, protože náplň jejich práce je nesložitější, člověk, který si pořídí tuto franšízu musí umět nejvíce věcí a musí mít největší přehled," říká franšízový manažer Radek Straka.

Lidský faktor

Extra služby obrazek všichni Foto Extra služby

Návratnost bývá v případě franšíz Extra služeb od 12 do 20 měsíců od začátku podnikání. K dispozici franšízanti dostávají nové užitkové automobily, a potřebné nářadí, náčiní a pomůcky. Centrála sítě plně hradí reklamy na internetu, billboardové a pojízdné reklamy.

O uklízení mají největší zájem ženy, stěhování je zase doménou mužů, přesto ale v obou směrech existují výjimky. Uklízení potřebuje nejnižší vstupní investici, kdežto stěhování naopak nejvyšší vzhledem k potřebnému vybavení pobočky a pořízení automobilu. Vstupní poplatky stojí podle druhu činnosti od 800 tisíc do 2 milionů korun. Měsíčně platí franšízanti poplatek ve výši 3 % z obratu. K dispozici mají například nonstop bezplatné linky s asistentkami, elektronické statistiky poboček, přístup do databáze zakázek, či celostátní reklamy na internetu, billboardové a pojízdné propagační akce, informační SMS o zakázkách, atd.

Centrála v Plzni aktuálně pro franšízanty připravuje novou pomoc v podobě spoluinvestování nákladů na rozjezd, kdy franšízanti mohou vstupní investici splácet postupně formou leasingu. Jedním z nejčastějších problémů franšízantů Extra služeb je totiž podle Radka Straky i nulová investiční zkušenost, kdy vydělané peníze namísto dalších investic, či vytvoření určitých rezervních fondů, použije franšízant na soukromé výdaje. Bohužel tím podle Straky zastavuje růst vlastního podnikání. "Snažíme se každému poradit, s některými franšízanty jsme se také již rozešli," říká Radek Straka s tím, že ho podobné zkušenosti mrzí. "Lidský faktor je a bude vždy nevyzpytatelný, to k podnikání patří," dodává.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank