Nové příležitosti pro franšízanty

Práce na rozvoji / Tvorba nových školících materiálů pro franšízy, vylepšování marketingové komunikace, sociální sítě, nové Newslettery pro klienty a zdokonalování nastavení služeb. To vše zaměstnávalo a zaměstnává vedení franšízy BodyBody v době, kdy fitness studia nemohou mít otevřené dveře pro své zákazníky.
pondělí
23.11.2020
Podle České komory fitness muselo kvůli jarním protikoronavirovým opatření až 10 % fitness center ukončit provoz. Jak si dnes stojí franšízanti BodyBody?
 

V současné době jsme bohužel svědky toho, že se situace, ve které byli provozovatelé sportovišť a fitness center v letošních jarních měsících, opakuje. Se ztrátami se tak museli potýkat jak velká centra, tak i menší studia, a to včetně těch fungujících pod hlavičkou franšízových konceptů, včetně sítě BodyBody. „Naši franšízoví partneři využili vládních balíčků na podporu uzavřených provozů a snížili možné náklady na minimu. I přesto pro ně nebylo lehké vypořádat se s ušlými příjmy a zisky,“ říká Ivana Aquin franšízor BodyBody s tím, že největší komplikací je fakt, že jak jarní, tak podzimní vládní opatření přišla v měsících, která jsou pro fitness jedněmi z nejsilnějších.

Dobrou zprávou však je, že doposud dle slov Ivany Aquin nebyl žádný z franšízantů konceptu BodyBody donucen své podnikání ukončit. Studia v kancelářských budovách totiž postihla nejen opatření nařizující omezení provozu, ale zejména to, že řada firem vyslyšela doporučení ministerstva zdravotnictví a postupně přecházela na práci z domova. Pomocnou ruku jim v tomto momentě podal i franšízor. Během uzavření studií svým franšízantům neúčtoval franšízové poplatky na podporu jejich podnikání. Současně se pak pustil do přípravy nové marketingové strategie, která bude připravena na budoucí výzvy, a pracuje na zdokonalování služeb, které franšízantům přinesou nové příležitosti a tím i šanci na zvýšení příjmů. 

Nový koncept jako výhoda před konkurencí

Pandemie však podle vedení BodyBody nepřinesla jen krizi, vidí v ní i příležitost, a to vzhledem k tomu, že se studia zaměřují na osobní tréninky pro maximálně dva klienty a využívají inovativní technologii EMS, která výrazně šetří čas. „Po první vlně a uvolnění vládních opatření byla návštěvnost našich studií velmi dobrá, léto bylo dokonce z hlediska návštěvnosti v porovnání s předchozími roky nadprůměrné. Samozřejmě, že to nevykompenzovalo ztrátu příjmů, neboť léto je nejslabší sezónou v roce. Nicméně vidíme, že naši stálí a noví klienti stále více oceňují privátnost našich studií, osobní a profesionální přístup trenérů a efektivitu tréninku, který díky EMS trvá jen 20 minut,“ vysvětluje Ivana Aquin.

S vidinou zvýšené poptávky po jejich službách po začátku uvolňování opatření, se momentálně vedení konceptu zaměřuje také na další rozvoj. Vzhledem k okolnostem vidí velký potenciál v dalším rozvoji konceptu BodyBody Home&Office, se kterým přišla značka na trh v loňském roce. Spočívá totiž v tom, že osobní trenéři jezdí i s EMS přístrojem od XBody za klienty domů či do kanceláře. Plány má však BodyBody i co se týče expanze. V současnosti vzhledem k velké nabídce retailových prostor za nižší cenu vidí příležitost pro rozšíření studií BodyBody ve městech a lokalitách, kde zatím nejsou. Zároveň plánují vstoupit i na slovenský trh.


Vklad do budoucna / Investice do franšízy BodyBody Home&Office začíná na 300 tisících Kč, a to při využití financování od BodyBody s automobilem na operativní leasing. Návratnost investice může franšízant očekávat dle slov franšízora cca do 1 roku.