Rozšíření sortimentu i cest k zákazníkům

Exkluzivita jako základ úspěchu / Výrobky značky Husse nelze zakoupit v tradiční prodejní síti. Zákazník si je může koupit pouze přímo od místního distributora – franšízanta.
pondělí
14.06.2021
Franšízový koncept Husse navýšil počet franšízantů na 37. Současně se pouští do připrav vlastního e-shopu.
 

Švédskému výrobci krmiv a kosmetiky pro domácí mazlíčky se v Česku daří. V současné době funguje na našem trhu stabilně 15 showroomů a 22 franšízových partnerů, kteří se zaměřují na přímý prodej zákazníkům. „Počet otevřených showroomů se nám během loňského roku měnil. Některé z nich musely bohužel uzavřít svůj provoz, což se týkalo těch, jejichž fungování bylo závislé na velkém pohybu lidí, který byl vládními omezeními značně omezen. Dařilo se nám však otevírat pobočky v nových lokalitách,“ prozrazuje Andrea Vláčilová, master-franšízantky konceptu pro Českou republiku.

Obor, ve kterém franšízanti Husse působí, lze optikou dnešních dní označit za perspektivní. Přímo se ho totiž, díky sortimentu, který nabízí, netýkají vládní restrikce. Také to vedení sítě umožňuje uvažovat o další expanzi a náboru nových franšízových partnerů. Ti se v rámci franšízy mohou zcela zaměřit na rozvoz krmiva svým zákazníkům nebo otevřít vlastní showroom, který jim umožní lépe prezentovat produkty veřejnosti, což prodejům prospívá. Investice do franšízové licence, která na zájemce o podnikání pod hlavičkou Husse čeká, se pohybuje od 40 až do 120 tisíc korun v závislosti na velikosti území, pro které platí. Pro vybudování showroomu je pak třeba mít připravených dalších 50 až 100 tisíc korun.

Franšíza pro rodinu

Tato investice se dle Andrey Vláčilové vyplatí. „Návratnost vynaložených prostředků je v případě showroomu rychlejší, než když franšízant nabízí naše zboží přímým prodejem nebo přes e-shop a investuje jen do marketingu. Mezi našimi partnery máme i takové, kterým se počáteční vklad do podnikání vrátil do šesti měsíců,“ vysvětluje Andrea Vláčilová s tím, že v praxi se osvědčilo, když franšízant showroom provozuje sám, nebo ve spolupráci s rodinou.

Franšízanti Husse dostávají od centrály startovací balíček, který obsahuje všechny marketingové materiály, potřebné pro zahájení podnikání, včetně některých standardních produktů Husse. Sami si musí zajistit alespoň malý suchý skladovací prostor o výměře asi 15 m2 (např. garáž), počítač s přístupem na internet, mobilní telefon a auto k rozvozu krmiva. Dobrou zprávou pro všechny potenciální franšízanty je, že centrála společnosti kontinuálně pracuje na rozšiřování portfolia produktů. V současné době tak nabízí zákazníkům kromě běžného sortimentu i speciální dietetická krmiva či ta lisovaná za studena, což je naprostá novinky, která si rychle získává oblibu mezi majiteli domácích mazlíčků.

Technologie na vzestupu

V letošním roce čeká českou centrálu práce na spuštění e-shopu, aby byla značka Husse svým zákazníkům ještě dostupnější. Inspirovat se tak chtějí u kolegů z Polska, kteří momentálně pracují na dokončení rekonstrukce digitální platformy pro přímý prodej zákazníků. „V současné době generují online prodeje jen malou část zisku, nicméně očekáváme, že do budoucna se tento kanál stane pro nás a naše franšízanty přínosem pro další rozšiřování našeho byznysu,“ říká Piotr Cieślik, výkonný ředitel Husse v Polsku. Nahrává tomu i současná doba, kdy online prodeje rostou napříč všemi obory. Když se to spojí s kvalitně nastaveným systémem dopravy zboží až ke dveřím zákazníků, lze do budoucna očekávat, že internetové prodeje budou mít rostoucí podíl na tržbách celé sítě.


Poprvé v Česku / Otevírání showroomů Husse jsou českou specialitou. Ve všech dalších zemích, kde prostřednictvím franšízantů působí, se partneři soustředí na online prodej a rozvážku objednávek.