Marek Cagášek, ředitel JPServis / „Minimální investice do otevření pobočky PONT to go začíná na 1 milionu Kč. Její návratnosti může franšízant dosáhnout během 3 až 5 let. Smlouvu s franšízanty uzavíráme na 10 let."
pondělí
11.04.2022
„Aktuálně má síť prodejen PONT to go jednoho franšízanta, to se může postupně měnit. Důležitá je pro nás kvalita," říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.
 

Síť PONT to go se v uplynulých měsících soustředila spíše na modernizaci stávajících poboček než otevírání nových. V jaké fázi jsou proměny poboček, které na trhu působí již delší dobu?

Na průběžnou rekonstrukci prodejen se zaměřujeme dlouhodobě. Působíme na trhu již od roku 1995 a díky pravidelné revitalizaci jednotlivých obchodů jsme pro zákazníky stále moderní. V současné době však vnímáme rekonstrukce jako důležitou prioritu a rádi bychom celou prodejní síť stihli zmodernizovat nejpozději do roku 2024. V současné době probíhá sjednocení pod inovovaný standard PONT to go.

Prochází změnou jen vzhled pobočky, nebo přidáváte i nové služby, rozšiřujete nabídku jednotlivých prodejen?

Tato současná inovace je samozřejmě výrazným posunem v oblasti designu interiéru a exteriéru, ale také ve způsobu nakupování a produktu jako takovém. Podstatně větší prostor je například věnován čerstvým produktům s vlastní kompletací lahůdek i dalšímu občerstvení.

Je modernizace „povinná“ pro každého franšízového partnera?

Většinu prodejen provozujeme sami. V rámci konceptu PONT to go máme dlouhodobě ve franšíze jednu provozovnu, což se může postupně změnit. Rádi bychom standard služby drželi co možná nejvíce jednotný, tak jako dosud, takže se rekonstrukce bude týkat i franšízových provozoven.

Jak je to s náklady spojenými s rekonstrukcí? Jak vysoké jsou a hradí je franšízant, nebo přispívá i centrála?

Můžeme si dovolit přistupovat k tomuto individuálně. Vymýšlíme řešení, která budou schůdná pro franšízanta i pro nás. Poskytneme maximální podporu a zkušenosti, výhodné pořizovací ceny apod.

Na začátku ledna jste otevřeli pobočku v Hradci Králové. Jaké jsou plány expanze pro letošní rok?

Jedná se o pobočku, která byla kompletně rekonstruována na konci roku 2021 a naše prodejna zde působí již téměř 20 let. Investovali jsme do ní více než 4 miliony korun a výsledek je skvělý. Jde o významný krok na důležitém místě, což dokládá také fakt, že se slavnostního otevření zúčastnil generální ředitel Správy železnic pan Bc. Jiří Svoboda. Společně jsme si potvrdili, že tímto směrem chceme jít v rámci celé sítě našich prodejen. Stranou nezůstanou ani prodejny v nemocnicích.

Kolik u nás v současnosti funguje poboček PONT to go? Kolik z nich je v rukách franšízových partnerů?

Aktuálně nám počet provozoven klesl o dvě z důvodu rekonstrukcí nádražních hal, nicméně v Plzni zanedlouho otevřeme dočasnou modulární prodejnu, než se vrátíme v roce 2023 do původního místa v dolní hale železniční stanice. Pod značkou PONT provozujeme nyní 27 provozoven a z toho je jedna v působnosti franšízanta.

Jak těžké je podle Vás v současné době najít kvalitního franšízanta? Evidujete zájem ze strany podnikatelů o otevírání franšízových poboček, nebo spíše vyčkávají?

Náš koncept je atraktivní a hodí se do mnoha lokalit. V poslední době evidujeme mírný pokles poptávky po franšíze. Chceme prodejny dělat opravdu kvalitní, takže není reálné se dohodnout s každým zájemcem. V portfoliu konceptů máme více značek: Minit, Bio Point, Bistro Point a nebo kavárny Momento Café. Máme tedy co nabídnout.


Široké portfolium / Provozovatelem sítě prodejen PONT to go je společnost JPServis, která disponuje i dalšími koncepty, jako je například síť stánků s čerstvým pečivem Minit, prodejny BioPoint, kavárny Momento Café nebo BistroPoint.