Salony po celém světě / Značka DepilConcept má více než 170 klinik po celém světě a obsloužila již více než půl milionu zákazníků. Růst chce i na českém trhu, kde master-franšízant působí od loňského roku.
pondělí
04.07.2022
„Naše tržby vzrostly výrazně nad úroveň před pandemií," říká Alexandre Duque Lourenço, člen výkonné rady franšízové sítě DepilConcept.
 

Jaká je historie konceptu DepilConcept? Pokud se nemýlím, na začátku jste rozjeli jiné podnikání?

Ve skutečnosti jsme začali v roce 2005 s jinou firmou s názvem BodyConcept, která nabízí širší škálu ošetření. Odtud jsme zjistili, že po depilaci je na trhu velká poptávka. Chtěli jsme této příležitosti využít, a tak jsme vytvořili DepilConcept, abychom tuto poptávku uspokojili. První pobočku jsme otevřeli v Portugalsku v roce 2008 a od té doby jsme zahájili expanzi cestou franšízingu. Někteří z našich stávajících franšízantů z franšízy BodyConcept aktivně otevřeli provozovny DepilConcept doplňující jejich stávající jednotky. Do dvou let od otevření prvního salonu jsme již byli druhou největší značkou na našem portugalském trhu.

Co vnímáte jako poslání konceptu ať už z hlediska potenciálního franšízanta, tak i zákazníků?

Upřímně řečeno, je to velmi jednoduché a snadno fungující podnikání. Je ideální pro lidi, kteří chtějí přejít na samostatnou výdělečnou činnost a dosáhnout finanční nezávislosti. Co se týče poslání, cítíme, že jím je zlepšit sebevědomí a image našich zákazníků, zajistit jim ty nejlepší výsledky, pomoci jim mít zdravou pleť bez ochlupení, aby si mohli užívat každý okamžik.

Jak to bylo se začátkem vaší zahraničí expanze?

Jednoho dne jsem odjela do Polska a viděla jsem, že tam lidé opravdu dbají na svůj osobní image, starají se o to, jak vypadají. Říkal jsem si tak, že by to pro nás byl dobrý trh. Udělal jsem si domácí úkol, abych získal správné informace o trhu, a podíval jsem se na konkurenty a franšízory, kteří už na tomto trhu působí. Kontaktoval jsem je přímo. Dva z nich měli zájem stát se našimi partnery, a tak jsme jim poslali smlouvu. Tito lidé jsou dodnes našimi současnými master franšízanty, kteří mají nyní více než 50 jednotek po celém Polsku. 

Vaše cesty ale vedly dál…

Poté jsme se začali poohlížet po dalších zemích. První analýza nám ukázala na země jako Finsko, Nizozemsko a Řecko. V průběhu let se tato strategie změnila. V Polsku jsme rostli a začali jsme působit i v České republice. Přenesli jsme podnikání také do Brazílie, protože se tam mluví portugalsky. Zjistili jsme však, že navzdory tomu, že mluvíme stejným jazykem, kulturní rozdíly v podnikání jsou obrovské. Proto se naše hlavní pozornost přesunula zpět na evropský trh.

Proč je podle vás DepilConcept ve východní Evropě tak úspěšný?

Je to vlastně součást naší nové strategie, která spočívá v tom, že začneme v nepříliš velkých zemích Evropy a budeme růst, dokud se nestaneme evropskou jedničkou. Odtud budou větší země, jako je Německo, s větší pravděpodobností přijímat náš obchodní model. Naše další čtyři cílové trhy jsou Rumunsko, Maďarsko, Rakousko a Anglie. Opravdu si myslím, že časem můžeme být úspěšní ve velkých ekonomických zemích Evropy, jako je Německo, Francie a celá Velká Británie.

Změnila společnost DepilConcpet něco ve způsobu svého fungování od dob Covid-19?

Abych byl upřímný, nezměnili jsme nic – kromě samozřejmých postupů v rámci Covid-19. DepilConcept je malé místo o rozloze asi 50 metrů čtverečních. Máme recepci a dvě místnosti pro samotný výkon procedury. Na pobočce vždy odbavujeme pouze dva zákazníky najednou. Vše je předem objednané. Po loňském roce nám stoupl prodej. Nečekali jsme to, ale všichni teď pozorují zájem ze strany zákazníků větší než před pandemií.

Jaký je váš cíl ohledně další expanze?

Prodali jsme nové master-franšízové licence do České republiky, na Slovensko a do Irska. Faktem je, že tyto master-franšízové smlouvy jsme podepsali už v roce 2020. Protože však nastalo období uzavírání řady provozů, bylo pro ně velmi obtížné začít. Nyní už máme v těchto lokalitách vše připraveno a spuštěno. Naše současné trhy v Polsku, Srbsku a Portugalsku stále otevírají nové salony. Myslím, že v letošním roce jich otevřeme více. Srbsko je menší trh, ale předpokládáme, že otevřeme ještě jednu nebo dvě jednotky. A v Polsku je mým osobním cílem dosáhnout 90 nových poboček během dvou let. Letos chceme také otevřít alespoň dva z našich cílových trhů v Rumunsku, Maďarsku, Rakousku a Velké Británii.


Alexandre Duque Lourenço, Executive Board Member of DepilConcept / „Franšíza DepilConcept je velmi jednoduché a snadno fungující podnikání. Je ideální pro lidi, kteří touží po vlastní byznysu a chtějí dosáhnout finanční nezávislosti,“ říká Alexandre Duque Lourenço."