Franšíza zachraňuje pošty

Růst partnerských pošt / V loňském roce došlo po celé České republice k převodu 64 poboček České pošty na pošty Partner.
Úterý
11.04.2023
Zpráva o chystané transformaci České pošty probudila a odhalila plány na uzavírání poboček. Jaký vliv to bude mít na koncept Pošta Partner?
 

Celkem 300 zrušených poboček České Pošty. Takový by měl být výsledek plánované transformace, která mění od 1. července dostupnost poštovních služeb podle nově platné legislativy. Ta stávající počítala s 3 200 poštami po celé České republice, nově bude podle parametrů Českého telekomunikačního úřadu možné zajistit pokrytí poštovních služeb 2 900 pobočkami.

Důvodem je fakt, že trend v poptávce po tradičních poštovních službách je klesající. Za posledních pět let klesl zájem o tyto služby na pobočkách o 40 %. A to vlivem digitalizace, díky které lze zařídit řadu služeb nikoli osobní návštěvou pošty, ale v on-line prostředí. Český telekomunikační úřad proto reflektoval tyto změny a upravil parametry rozložení poboček ve svých normách. Nově tak každá obec s počtem obyvatel nad 2 500 nemusí mít poštu v docházkové vzdálenosti do dvou kilometrů, ale nově do tří. V pobočkové praxi České pošty to znamená, že z nynějších 3 200 pošt bude po změně legislativy 300 nepovinných a ty Česká pošta z ekonomických důvodů zruší bez náhrady.

Česká pošta tak neuzavírá pobočky v obcích, kde sídlí pouze jedna. Zároveň se redukce pobočkové sítě netýká pošt Partner provozovaných na bázi franšízingu. Těch je po celé České republice aktuálně 819. Dá se tak říci, že starostové menších obcí, jimž již dříve hrozilo uzavření poštovních poboček, předešli svěřením poskytování poštovních služeb třetí osobě tomu, aby jejich občané o „svou“ poštu nepřišli. V minulosti, kdy byl projekt Pošta Partner zahájen, se totiž hovořilo i o možnosti uzavírání pošt v malých obcích. Ty jsou současnou strategií chráněny. 

Pobočky, které budou nově spádové pro klienty, jejichž pošta byla zrušena, zajistí dostatečnou kapacitu pro jejich obsluhu. Všechny pošty, které Česká pošta provozuje, jsou schopné zajistit požadovaný standard služeb.


Vyšší odměny / Od začátku letošního roku se zvýšily platby za poskytování poštovních služeb České pošty provozovatelům pošt Partner navýšil v průměru o 20 %. K poslednímu navýšení došlo v roce 2018. V průměru provozovatelé dostanou měsíčně 20 tisíc korun.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017