Ode dneška platí

Úterý
01.06.2010
nové Nařízení Evropské komise o blokových výjimkách pro vertikální dohody
 

Česká asociace franchisingu uspořádala pracovní snídani, kde jsme měli možnost z úst nejpovolanějších, od JUDr. Barbary Kusak, zjistit novinky v této oblasti. JUDr. Kusak pracuje v AK NOERR a Evropském výboru asociace franchisingu, zákon připomínkovala a v některých případech tato právní kancelář vybojovala významné změny.

Téma je obsáhlé, formulace spíše pro právníky, proto jsme se pokusili vybrat praktické informace, které by se mohly dotýkat fanšízantů i franšízorů.

Nově podíl jednoho subjektu nesmí překročit 30% na relevantním trhu. Kdo a jak určí relevantní trh je otázka na právní rozbor konkrétní situace.

Od 1.6. rovněž nejde určovat minimální ceny, ceny lze pouze doporučovat a stanovit je možné pouze maximální ceny. Stanovit ceny pro celou obchodní síť lze jen v případě, že jde o časově omezenou reklamní akci.

Novinka je v oblasti pasivního prodeje – za pasivní prodej je považován prodej po internetu. Každý franšízant může mít svoji webovou stránku, která může sloužit i k prodeji přes internet. V rámci pasivního prodeje nemůže oslovovat nové klienty reklamními letáky nebo jinými podobnými způsoby. Bez svolení franšízanta nemůže použít loga, fotografie výrobků atd., na které se vztahují autorská práva a o jejich užití rozhoduje jejich vlastník.

Doporučení pro franšízory je - důsledně zkontrolovat franchisingovou smlouvu, jestli po 1. červnu 2010 nevykazují vady a upravit je s ohledem na nové právní nařízení. Pro zmíněné nařízení bylo povolené přechodné období na 1 rok. Pro podrobnější informace i odborný servis můžete kontaktovat společnost PROFIT system franchise services.

Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017