10.06.2011

Franchisoví operátoři? Dva ze tří!

Také mobilní operátoři ke své expanzi volí franchising. Uplatňují tento obchodní model zejména v menších městech.

Nejmladší mobilní operátor Vodafone spustil v posledních měsících předešlého roku doslova boom nových franchisových prodejen. V listopadu loňského roku otevřel 12 franchis, z nichž bylo sedm v kamenných obchodech. Stalo se tak v Chomutově, Jablonci nad Nisou, Rakovníku, Litvínově, Jeseníku, Trutnově a Hodoníně. V prosinci pak otevřel další pobočky a to v Lounech, Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou. Během minulého roku tak zprovoznil na 50 nových franchisových prodejen, z toho mírnou většinu tvořilo 27 kamenných poboček.

Stejně jako rostliny potřebují pro svůj růst vodu, dva ze tří operátorů pro svůj růst volí franchising.

Vodafone plánuje rozšiřovat síť franchisových prodejen i letos, a to o desítky prodejen ve středních a menších městech všech regionů. „Do dvou let chceme dosáhnout počtu 130 franchisových prodejen, nyní jich máme kolem 80. Zaměřujeme se nejen na tradiční kamenné prodejny, ale také na kiosky a prodejní koutky v obchodech či nákupních centrech. Důvodem je snaha být co nejblíže zákazníkům,“ uvedla exkluzivně pro portál FranchisingINFO.cz PR specialistka Alžběta Weinfurtová.

Pokračovat v trendu rozšiřování franchisových poboček chce také Telefónica Czech Republic, která provozuje více než 55 značkových franchisových prodejen O2, jak potvrdila Michaela Staňková z tiskového oddělení. Z velkých mobilních operátorů tak nesází na rozšiřování poboček pomocí franchisingu jen T-Mobile: „Aktuálně provozujeme 61 značkových a 73 partnerských prodejen. Tento počet považujeme za dostatečný, proto se náš postoj k franchisingu nemění – o tomto řešení neuvažujeme,“ vysvětluje tisková mluvčí Martina Kemrová. Partnerství je postaveno na obdobných principech jako franchising, odlišnost spočívá ve výběru služeb a produktů, které nejsou striktně požadovány ze strany poskytovale licence. T-Mobile se jako jediný mobilní operátor vydal jinou cestou a svoji obchodní strategii buduje pomocí internetu a zákaznického centra.

Operátoři se v těchto dnech předhánějí s produktovou nabídkou vysokorychlostní mobilní sítě třetí generace, tzv. 3G. Telefónica Czech Republic a Vodafone hlásí, že pokryly více než 50 % celé České republiky. Navíc s Telefónicou Czech Republic podepsal T-Mobile smlouvu o sdílení služeb na 3G síti.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank