Franchisoví operátoři? Dva ze tří!

Stejně jako rostliny potřebují pro svůj růst vodu, dva ze tří operátorů pro svůj růst volí franchising.
Pátek
10.06.2011
Také mobilní operátoři ke své expanzi volí franchising. Uplatňují tento obchodní model zejména v menších městech.
 

Nejmladší mobilní operátor Vodafone spustil v posledních měsících předešlého roku doslova boom nových franchisových prodejen. V listopadu loňského roku otevřel 12 franchis, z nichž bylo sedm v kamenných obchodech. Stalo se tak v Chomutově, Jablonci nad Nisou, Rakovníku, Litvínově, Jeseníku, Trutnově a Hodoníně. V prosinci pak otevřel další pobočky a to v Lounech, Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou. Během minulého roku tak zprovoznil na 50 nových franchisových prodejen, z toho mírnou většinu tvořilo 27 kamenných poboček.

Vodafone plánuje rozšiřovat síť franchisových prodejen i letos, a to o desítky prodejen ve středních a menších městech všech regionů. „Do dvou let chceme dosáhnout počtu 130 franchisových prodejen, nyní jich máme kolem 80. Zaměřujeme se nejen na tradiční kamenné prodejny, ale také na kiosky a prodejní koutky v obchodech či nákupních centrech. Důvodem je snaha být co nejblíže zákazníkům,“ uvedla exkluzivně pro portál FranchisingINFO.cz PR specialistka Alžběta Weinfurtová.

Pokračovat v trendu rozšiřování franchisových poboček chce také Telefónica Czech Republic, která provozuje více než 55 značkových franchisových prodejen O2, jak potvrdila Michaela Staňková z tiskového oddělení. Z velkých mobilních operátorů tak nesází na rozšiřování poboček pomocí franchisingu jen T-Mobile: „Aktuálně provozujeme 61 značkových a 73 partnerských prodejen. Tento počet považujeme za dostatečný, proto se náš postoj k franchisingu nemění – o tomto řešení neuvažujeme,“ vysvětluje tisková mluvčí Martina Kemrová. Partnerství je postaveno na obdobných principech jako franchising, odlišnost spočívá ve výběru služeb a produktů, které nejsou striktně požadovány ze strany poskytovale licence. T-Mobile se jako jediný mobilní operátor vydal jinou cestou a svoji obchodní strategii buduje pomocí internetu a zákaznického centra.

Operátoři se v těchto dnech předhánějí s produktovou nabídkou vysokorychlostní mobilní sítě třetí generace, tzv. 3G. Telefónica Czech Republic a Vodafone hlásí, že pokryly více než 50 % celé České republiky. Navíc s Telefónicou Czech Republic podepsal T-Mobile smlouvu o sdílení služeb na 3G síti.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017