Hlasitější kvákání
Řetězec tzv. convenience marketů Žabka, který v dubnu v Praze otevřel svou první provozovnu v Česku, již ohlásil deset fungujících poboček. Většina z nich funguje v Praze, první mimopražská je ve Slaném. Do konce roku se chystá síť otevřít ještě nejméně dvacet prodejen. Do tří let by pak Žabka chtěla mít v Česku až 250 prodejen. Firma to uvedla ve své tiskové zprávě.
Konkurence roste
V segmentu convenience marketů, tedy obchodů, které nabízejí především balené, čerstvé i trvanlivé potraviny a nápoje, alkohol, tisk, drobnou drogerii a spotřební zboží, se přiostřuje konkurence především pro klasické večerky. Klidný spánek ale určitě nemá ani síť marketů PONT, která však zřejmě bez větších obav může budovat své impérium na vlakových (díky výhradní licenci) a autobusových nádražích.
V Praze pořádné „kvákání“
„Naším cílem bylo do konce tohoto roku vybudovat padesát obchodů. Kromě již otevřených prodejen máme v tuto chvíli uzavřených více než čtyřicet dalších smluv na další prostory, které začínáme adaptovat podle našich potřeb. Předpokládám, že většinu nově vybudovaných prodejen otevřeme do konce roku, a v expanzi budeme dál pokračovat. Celkem by jen v Praze mohlo vyrůst až 100 prodejen Žabka,“ říká šéf Žabky Zdeněk Linhart. Síť se orientuje především na budování individuálních prodejen, ale nebrání se ani jednání o převzetí již existujících obchodů či menších sítí.
Z Polska do Čech
Původní polský koncept Žabka koupila loni investiční skupina Penta. Postupně chce tento koncept rozšiřovat také na Slovensko. Žabky jsou menší samoobslužné obchody o rozloze 50–100 m2. Ve světě mají svůj vzor například v řetězci 7Eleven, který se pro letošek stal podle časopisu časopis Entrepreneur nejlepším franchisovým konceptem na světě.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!